הורים רבים התעוררו הבוקר עם דילמה אמיתית האם לשלוח את ילדיהם לגנים ולבתי הספר, זאת לאור גל הטרור שמשתולל במדינה בשבוע האחרון. שלושה פיגועים קשים, 11 נרצחים - ונדמה שהממשלה עדיין לא מסוגלת להסביר לציבור איך בכוונתה לעצור את גל הטרור ולהחזיר את תחושת הביטחון האישי לאזרחים.

אמש מחבל פלסטיני מכפר יעבד שבסמוך לג'נין, שוהה בלתי חוקי, יצא למסע רצח בעיר בני ברק וירה למוות בחמישה. בשלב זה הותרו לפרסום שמותיהם של שלושה מהנרצחים בפיגוע: רס"ם אמיר חורי ז"ל, שוטר ביחידת האופנוענים של תחנת בני ברק, הרב יעקב שלום ז"ל והרב אבישי דוד יחזקאל ז"ל.

הבוקר, שר התפוצות נחמן שי קרא להורים לשלוח את ילדיהם למוסדות החינוך. "ההישג הגדול והניצחון של הטרור יהיה אם הילדים לא יילכו לבתי הספר, אם אנשים לא יילכו לעבודה ואם הרחובות יתרוקנו", אמר השר, "אנחנו לא עוסקים פה בניצחונות סמליים, אבל אנחנו חייבים להמשיך בחיינו השגרתיים. אני סבא לנכדות, הן יילכו היום לבית הספר ולגן. תהיה אבטחה ליד הגנים ומוסדות הציבור. המשטרה מתגברת מאוד את כוחותיה, מרוקנת את המשרדים. תהיה נוכחות יותר גבוהה של שוטרים ברחובות".

"המשימה שלנו זה לחרוק שיניים וכן ללכת לבתי הספר ולעבודה. כל אחד ואחת צריכים לגלות עירנות, להסתכל ימינה ושמאלה, לחפש אולי יש משהו חשוד. המדינה חייבת להתנהל - אם מחבל אחד יוכל לשתק אותה, אנחנו נהיה במצב רע".

זה לא מחבל אחד, זה כבר אירוע מתגלגל. מה הממשלה עושה?
"הממשלה רוצה לנצח את הטרור והיא תנצח אותו. אנחנו חיים פה 100 שנה ויותר כשהטרור הוא לצידנו וחלק מחיינו. לפעמים הוא מרים את הראש ולפעמים אנחנו מורידים לו את הראש. אין מה לעשות. הערבים, כולל ערביי ישראל ובוודאי אלה שחיים בשטחים, יש בהם מפגעים פוטנציאליים ולפעמים אחד או שניים מהם מצליחים להוציא את זה לפועל. אנחנו נלחמים בהם. יכולות השב"כ משוכללות בקנה מידה עולמי. אנחנו אפילו לא יודעים כמה פעמים מסכלים טרור ומונעים אירועים כמו שהיו. מפעם לפעם זה בורח".

המחבל יצא מאיזור ג'נין, למה צה"ל לא נכנס לנקות את השטחים מנשקים, כמו ב"חומת מגן"?
"אי אפשר לעשות עוד חומת מגן. למה שנעשה? אין לצה"ל מגבלות בפעילות שלו ביהודה ושומרון. כשהוא צריך הוא נכנס לערים, עושה מעצרים וסוגר מקומות. לפני 20 שנה עשינו חומת מגן ובהזדמנות הזאת קרסו גם הסכמי קמפ דייוויד. בכל הנוגע לפעילות הצבאית והביטחונית אנחנו שולטים ביהודה ושומרון".

מה בנוגע לביטול ההקלות לרגל הרמדאן?
"צריך לשקול את זה. אני אומר לכם: אם יהיה רעב בעזה, אם אנשים יהיו חסרי מוצא וחסרי תקווה, הדבר הבא שהם יעשו זה ירוצו על הגדר וינסו לחצות לתוך ישראל. האינטרס של כל אחד מאיתנו שאנשים לא יהיו רעבים. רעב מוביל לטרור, מצוקה מובילה לטרור. אנשים שבאים לעבוד בישראל זו לא הקלה בעיניי".