אחרי קריירה של 35 שנים כאחד הליצנים המפורסמים במדינה ובשל מגפת הקורונה, הטלפון של איציק עוזרי, המוכר יותר כאיציק הליצן, הפסיק לצלצל. בכתבה של לי נעים ששודרה במהדורה המרכזית, סיפר איציק, שנאלץ לעשות הסבת מקצוע ולעבוד כסייר במוקד, על המקצוע החדש ועל החלום לחזור להצחיק.

היום, התארח בחדשות הבוקר וסיפר על המצב הכלכלי הקשה שפקד את אנשי התרבות והבידור ועל התחושות שלהם כי המדינה הזניחה אותם. "יש לי חברים שהגיעו לפת לחם וחבר שיצא מהבית והלך לגור באוהל. אני כעצמאי משלם למדינה בזמן מיסים וביטוח לאומי אז למה היא מזניחה אותי בתקופה הזו? עשיתם מצב חירום לאומי? תנו לנו אפשרות לקבל אבטלה, אפשרות למענק חד פעמי שבאמת ייתן אוויר".

איציק הליצן (צילום: חדשות)
צילום: חדשות

"בתקופות של מלחמה אנחנו מתגייסים ראשונים. בכל מבצע שהיה אני נסעתי למקלטים יחד עם חברים ושימחתי ילדים בהתנדבות. שלושה חודשים לא נכנסתי לבית החולים. 28 שנים, מיום הקמתו, הייתי מגיע שלוש פעמים בשבוע לבית החולים שניידר שזה הנשמה שלי כדי לשמח ולטפל בילדים. תני לי ילד במצב הכי קשה שלו, ואני אדע להוציא ממנו את החיוך. גם מילדים שעל ערש דווי שזה אולי החיוך האחרון שלהם. זה מה שאני יודע לעשות, זה מה שאני רוצה לעשות ואני זועק מכל הלב לממשלה – תעזרו לנו. אנחנו לא יכולים יותר. אני כועס על כל חברי הממשלה, הם מתייחסים אלינו כשקופים. תנו לנו לחם, סכום שיעזור לנו לשרוד את התקופה הזו".

עוד אמר איציק כי הלך לעבוד גם בשביל להראות לחבריו האמנים שיש גם דרך אחרת. "מה-9 במרץ לא עבדתי, הרזרבות שהיו לי הלכו ונגרמו וכשראיתי שאני מגיע לקו האדום החלטתי לעשות מעשה ולהכניס כסף".

"אני עובד בשכר נמוך ממה שהתרגלתי, אבל זו עבודה שמפרנסת אלפי משפחות במדינת ישראל בצורה מאוד מכובדת. אם הן יכולות להתפרנס מזה אז גם אותי העבודה הזו מכבדת. רציתי להוות דוגמא לחברי האמנים שיושבים בבית ומגיעים לפת לחם – קומו ותחפשו משהו לעשות בנתיים".