יומיים חלפו מאז סיום המבצע "שומר החומות" וכניסת הפסקת האש לתוקף, ובעוד שהגורמים המדיניים טוענים כי החמאס מורתע לאחר שספג מכה קשה, אתמול (שבת) נצפה מנהיג החמאס יחיא סינוואר כשהוא מסתובב ברחובות עזה. ישראל הצהירה אמנם שהמשוואה השתנתה ושמעתה על כל ירי רקטה או בלון תבערה התגובה תהיה חסרת פרופורציה, אבל תושבי הדרום מפקפקים בכך שמשהו באמת ישתנה.

אלון דוידי, ראש עיריית שדרות, התראיין ל"חדשות הבוקר" והפנה אצבע מאשימה כלפי התקשורת שעודדה לדבריו את הפסקת הלחימה - מוקדם ממה שבאמת היה צריך. "זה מדהים איך מיום שלישי-רביעי בשבוע שעבר, אתם, הפרשנים, עשיתם קמפיין אגרסיבי כדי לסגור את המבצע".

הכתב הצבאי ניר דבורי שישב באולפן רתח על הדברים. "אלון, זאת שערורייה מה שאתה אומר עכשיו. אני לא מכיר שהיה קמפיין כזה ולא מכיר אף אחד שדיבר ככה, אולי הפוך", השיב דבורי לדוידי, "זה ממש לא נכון. אתה לא יכול כל פעם להאשים את התקשורת. יש לך כתובת שהיא הפוליטיקאים. יש שר ביטחון, יש ראש ממשלה, תפנה אליהם".

"אתה לא תדבר ככה. התקשורת מלווה אותך, איתך בשדרות בטוב וברע", המשיך דבורי, "אנחנו מראים אתכם, מלווים אתכם, חוטפים איתכם את הרקטות. אני שכבתי לידך על הכביש כשירדו הרקטות. תפנה לכתובות שהיו צריכות להעלות את זה ולהמשיך את המבצע קדימה. אתה לא יכול כל היום לנהל קמפיין על הגב של התקשורת שאתה ניזון ממנה וחי ממנה. אם יש לך בעיה - תפנה למקבלי ההחלטות".

אש בדרום: אלון דוידי והשר אלי כהן (צילום: מתוך "חדשות הבוקר" , קשת12)
אלון דוידי, ראש עיריית שדרות | צילום: מתוך "חדשות הבוקר" , קשת12

דוידי השיב לדבורי: "אם תבוא אליי לשדרות, אראה לך קטעי ארכיון מפה ועד הודעה חדשה. הנהגת מדינת ישראל, ולא מעניין אותי מי ראש הממשלה ושר הביטחון כי עברתי ארבעה וחמישה שרי ביטחון, ממשיכים עם הטיפשות הזאת והמעשה הדבילי של לא לנצח את החמאס. בשבוע הזה עשינו קמפיין ועכשיו אנחנו שומעים בפעם הראשונה שממשלת ישראל תתנהג עם החמאס שונה. זה ניצחון קטן, ניצחון פירוס. עד המבצע הזה לא היה משפט שאמר שאם יירו על שדרות ועוטף עזה ישראל תגיב תגובה חמורה".

"דבורי, אם נפגעת ממני, אני מתנצל", סיכם דוידי, "אני כן מבקש שתמשיכו להגיד בצורה ברורה שדין שדרות כדין תל אביב, שדין שער הנגב כדין ירושלים. אתם צריכים לעזור לנו להחזיר את המוסר הנורמלי, שדם של ילדים בשדרות לא שונה מדם של ילדים בעיר אחרת".