יו"ר הקואליציה דיבר ב"חדשות הבוקר" על ההסכמות עם החרדים לאחר ההתפטרות של השר יעקב ליצמן, והאשים את חלק משרי הממשלה בניסיון להפיל אותה: "אמרתי לנתניהו את הדברים על השרים כבר לפני חצי שנה"
שבוע של משבר קואליציוני, בשיאו התפטר שר הבריאות יעקב ליצמן מתפקידו, הגיע לסיומו בתום ישיבה בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לראשי המפלגות החרדיות. על פי הפשרה, החרדים יוותרו על חוק המרכולים ובתמורה הובטח להם שהסטטוס קוו בערים שאינן תל אביב יישמר.

"ההתפטרות של ליצמן הייתה מיותרת, אין כאן מנצחים ומפסידים", אמר יו"ר הקואליציה דוד ביטן, שדיבר הבוקר בתכניתו של ניב רסקין, "חדשות הבוקר". ביטן הוסיף: "הסיכומים היו עוד לפני התפטרות ליצמן, המהלך שלו רק האיץ את זה. עכשיו הוא יחזור לטפל בענייני הבריאות רק כסגן שר. הקואליציה יצאה מהמשבר הזה מחוזקת. בחירות עולות 2 מיליארד שקל, משבשות את קבלת ההחלטות לחצי שנה ובסופו של דבר מתקבלת אותה תוצאה".

"יש פה סיפור הרבה יותר גדול מאחורי הקלעים, אני מגדיר אותו כ'פרשת 2000 של המגזר החרדי'", ציין בנושא חבר הכנסת לשעבר מש"ס, יגאל גואטה. לטענתו, להודעתו של ליצמן קדמה קמפיין מתוזמן ומתוכנן בחלקים מהתקשורת החרדית כביכול, שנועד להפיל את הממשלה. "לדעתי יש שרים שרצו שהממשלה תיפול. אני חושב שמגיע שאפו לח"כים החרדים ולליצמן, הם פעלו בבגרות ואחריות לטובת העם ושלמות הקואליציה".

ביטן עצמו התייחס לדברי גואטה ואמר: "זו לא פעם ראשונה שחלק מהשרים רוצים להפיל את נתניהו, אמרתי לו את זה כבר לפני חצי שנה. הוא לא מפטר אותם בגלל שהקואליציה צרה. כל אחד שאתה מוציא נהיה בסוף סיעה עצמאית".

"חדשות הבוקר" עם ניב רסקין, א'-ה' ב-07:00, קשת 12