האם ממשלת האחדות עומדת בפני פירוק, חודשיים בלבד לאחר הקמתה? דפנה ליאל מחדשות 12 דיווחה הלילה כי גוברת ההערכה שראש הממשלה בנימין נתניהו מעוניין לפרק את ממשלת האחדות וללכת לבחירות.

גורמים בכחול לבן חושבים שיש לשקול מחדש את התעקשות המפלגה על התקציב הדו שנתי כדי שלא לשאת באשמה במקרה שנתניהו יחליט לפרוץ לבחירות. בליכוד מבהירים: או שיועבר תקציב חד שנתי, בניגוד להסכם הקואליציוני שנחתם, או שהממשלה מתפרקת.

על פי ההסכם הקואליציוני, נתניהו וגנץ לא יכולים להפיל את הממשלה על ידי הצבעת אי אמון. לכן, לפי הדיווחים, בליכוד שוקלים לשים את השר אריה דרעי או את יושב ראש הכנסת יריב לוין כמועמדים זמניים לראשות הממשלה. אחרי שהממשלה תיפול ותקום מחדש, יצביעו פעם נוספת על אי אמון ואז יהיה ניתן להציע את נתניהו כמועמד לראשות הממשלה.

שר המודיעין אלי כהן טען ב"חדשות הבוקר" שהאפשרות הזאת לא על הפרק. "אלה ספקולציות משונות, אני בקשר עם ראש הממשלה ולא מדברים עליהן, הן לא נידונות", אמר השר כהן, "הדרך לא ללכת לבחירות היא להעביר תקציב חד שנתי, זה הדבר הנכון למדינת ישראל. אם זה לא חד שנתי אני מעדיף בחירות, מכיוון שעכשיו לא צריכים לעשות משחקים פוליטיים. כחול לבן נצמדת להסכם הקואליציוני בגלל שיקולי בחירות ושיקולי כיסא".

יושב הציבור בבית וחושב, ללכת לבחירות בתקופה הזאת רק בגלל ויכוח אם התקציב יהיה חד שנתי או דו שנתי, זה טירוף מערכות.
"תקופת הקורונה מאופיינת בחוסר ודאות משמעותי מאוד. ראינו את הסגר הראשון, את השטחת העקומה ופתאום את ההתפרצות שקורית עכשיו. אנחנו שומעים מלא מעט מומחים על האפשרות שבחורף נראה התפרצות משמעותית יותר. ברגע שנמצאים בתקופת אי ודאות כזאת, צריך להעביר תקציב חד שנתי, לתת את רשת הביטחון לעצמאיים, לשכירים ולעסקים, ובחודש דצמבר לראות איך סוגרים את השנה ולתכנן בהתאם את השנה הבאה".

נתניהו וגנץ (עיבוד: יונתן זינדל ותומר ניוברג, פלאש/90 )
בנימין נתניהו ובני גנץ | עיבוד: יונתן זינדל ותומר ניוברג, פלאש/90