אחרי לילה שקט יחסית, חודש הבוקר (רביעי) ירי הרקטות מכיוון רצועת עזה ואזעקות רבות נשמעו בשעות האחרונות בישובים בדרום הארץ. זאב אלקין מהליכוד, חבר הקבינט המדיני-ביטחוני, טען ב"חדשות הבוקר" כי ישראל השיגה את מטרתה בסבב הלחימה הנוכחי: "המשימה שלנו לסבב הזה הושגה: אחד מבכירי המחבלים ברצועת עזה, בהאא' אבו-אלעטא שהיה האחראי על הירי לעברנו במשך תקופה ארוכה ופוצץ את הניסיונות להרגיע את הרצועה, כבר לא איתנו".

עוד טען אלקין כי ההרתעה הישראלית הושבה בעקבות חיסולו של אבו-אלעטא: "חד משמעית החזרנו את ההרתעה. אחד האנשים הכי בולטים בצד השני איננו, וכולם מבינים שאנחנו יכולים להגיע לכל אחד, בכל מקום. מי שיחליף את בהאא' אבו-אלעטא בהנהגת הג'יהאד האסלאמי יבין שהוא צריך לשנות את דפוס המדיניות, כי אם לא, הוא יצטרף אליו במהרה".

למעלה מ-200 רקטות נורו לעברנו עד כה, איך החזרנו את ההרתעה בדיוק?
"יש כעשרה 'בהאא' אבו-אלעטא' קטנים שלא איתנו, אלה שירו עלינו את הרקטות ביממה שהייתה. גם התשתיות של הג'יהאד האסלאמי היו ואינם, הם מקבלים מאיתנו תגובה קשה ומשלמים מחיר קשה. לנו אין אינטרס להסלים, אבל מצד שני אם הירי עלינו יימשך, התגובה שלנו תלך ותחריף. אנחנו ערוכים לשני התסריטים. עכשיו הג'יהאד האסלאמי יצטרך לבחור, אם הוא ימשיך לירות הוא ישלם מחיר אפילו יותר כבד ממה ששילם עד כה".

באמת היה צורך אתמול לשתק חצי מדינה ולא לשלוח את תושבי גוש דן לבתי הספר ולעבודה?
"סגרנו בתי ספר כדי להבטיח שלא יהיו חס וחלילה אבידות בצד שלנו. אני חושב שעשינו נכון, לפעמים עדיף לקחת אמצעי זהירות, בוודאי ביום הראשון של הלחימה. מעטים במדינה ידעו שהולך להיות חיסול בשעות הלילה, אנשים התעוררו בבוקר והיה צורך לתת להם מרווח זמן כדי שיפנימו באיזה מצב אנחנו נמצאים. היום, כשאנחנו פותחים מקומות עבודה ובתי ספר, אנשים כבר עם מודעות מה צריך לעשות".

בת שבע חדד, תושבת נתיבות שביתה נהרס אתמול אחרי שספג פגיעה ישירה של רקטה, שאלה את חבר הקבינט עד מתי יימשכו סבבי הלחימה הבלתי פוסקים מול עזה, שגובים מחיר כבד מתושבי הדרום. "הבן אדם שבשנה האחרונה היה אחראי על המצב הזה שילם אתמול את המחיר", השיב אלקין לחדד, "אני חושב שזה ירתיע את הבאים אחריו. ברצועת עזה יושבים מחבלים שמטרתם לפגוע במדינת ישראל, וזה מצב שאנחנו יצרנו במו ידינו. זו תוצאה של שתי החלטות שגויות: אוסלו וההתנתקות. אנחנו גרמנו לכך שעזה הפכה לבסיס של מחבלים שיורים עלינו, ועכשיו אנחנו מתמודדים עם התוצאות של השגיאות ההיסטוריות הללו".