שבוע ויום לפני שמערכת הבחירות 2019 מגיעה לסיומה, סקר מנדטים שנערך על ידי "פאנלס פוליטיקס" עבור "חדשות הבוקר" עם ניב רסקין, מגלה כי אחרי שבועות ארוכים של הובלה, מפלגת כחול לבן מאבדת את הבכורה לליכוד בראשות בנימין נתניהו. הליכוד צמצמה את הפער וחזרה להוביל עם 31 מנדטים, לעומת 30 מנדטים למפלגתו של בני גנץ.

סקר מנדטים: הליכוד מול כחול לבן (צילום: מתוך "חדשות הבוקר" , קשת12)
סקר מנדטים: הליכוד מול כחול לבן | צילום: מתוך "חדשות הבוקר" , קשת12

חד"ש-תע"ל שומרת על כוחה עם תשעה מנדטים, מספר זהה משיגה גם מפלגת העבודה בראשות אבי גבאי שממשיכה את מגמת ההתאוששות. יהדות התורה, הימין החדש ומרצ עם שישה מנדטים כל אחת, אחריהן איחוד מפלגות הימין וש"ס עם חמישה מנדטים ובתחתית הרשימה נמצאים משה כחלון ואביגדור ליברמן עם ארבעה מנדטים בלבד.

מפלגת זהות בראשות משה פייגלין, שעד לאחרונה לא הצליחה לעבור את אחוז החסימה במרבית סקרי המנדטים, מזנקת לחמישה מנדטים. גשר בראשות אורלי לוי-אבקסיס ורע"ם-בל"ד לא עוברות את אחוז החסימה עם 2.2% ו-2.1% בהתאמה.

סקר מנדטים: המפלגות הקטנות (צילום: מתוך "חדשות הבוקר" , קשת12)
סקר מנדטים: המפלגות הקטנות | צילום: מתוך "חדשות הבוקר" , קשת12

סקר מנדטים: המפלגות הקטנות (צילום: מתוך "חדשות הבוקר" , קשת12)
סקר מנדטים: המפלגות הקטנות | צילום: מתוך "חדשות הבוקר" , קשת12

גוש הימין מתחזק משמעותית ל-66 מנדטים מול גוש המרכז-שמאל עם 54 מנדטים בלבד, נתון שיקשה מאוד על בני גנץ להרכיב ממשלה. בנימין נתניהו פותח פער גם בשאלת ההתאמה לראשות הממשלה: 53% מהמצביעים חושבים שהוא המתאים ביותר להיות ראש ממשלה, לעומת 30% בלבד לבני גנץ.

סקר מנדטים: תמונת הגושים (צילום: מתוך "חדשות הבוקר" , קשת12)
סקר מנדטים: תמונת הגושים | צילום: מתוך "חדשות הבוקר" , קשת12

סקר מנדטים: התאמה לראשות הממשלה (צילום: מתוך "חדשות הבוקר" , קשת12)
סקר מנדטים: התאמה לראשות הממשלה | צילום: מתוך "חדשות הבוקר" , קשת12

משתתפי הסקר נשאלו מי לדעתם ניצח בסבב ההסלמה האחרון בדרום מול החמאס. 34% מכלל הנשאלים השיבו שהחמאס, 30% השיבו שישראל ו-36% השיבו שאינם יודעים. בקרב מצביעי הליכוד 64% מהנשאלים חשבו שישראל ניצחה בסבב הלחימה, לעומת 22% בלבד בקרב מצביעי כחול לבן.

סקר מנדטים: מי ניצח בסבב הלחימה? (צילום: מתוך "חדשות הבוקר" , קשת12)
סקר מנדטים: מי ניצח בסבב הלחימה? | צילום: מתוך "חדשות הבוקר" , קשת12

64% מכלל הנשאלים אמרו שהם בטוחים מאוד בהחלטתם למי להצביע, 30% השיבו שהם די בטוחים ו-5% השיבו שאינם בטוחים כלל. בקרב מצביעי כחול לבן הנתונים נמוכים יותר: רק 51% מהם בטוחים מאוד בהחלטתם, לעומת 64% ממצביעי הליכוד. בקרב מצביעי כולנו, רק 31% מהמצביעים בטוחים מאוד בהחלטתם.

סקר מנדטים: עד כמה אתם בטוחים בהחלטתכם? (צילום: מתוך "חדשות הבוקר" , קשת12)
סקר מנדטים: עד כמה אתם בטוחים בהחלטתכם? | צילום: מתוך "חדשות הבוקר" , קשת12

הסקר נערך ב-31 במרס 2019 באמצעות פאנל המשיבים האינטרנטי Panel4all בקרב 552 מרואיינים בגילאי 18+ המהווים מדגם מייצג של האוכלוסייה הבוגרת בישראל, יהודים וערבים. טעות דגימה מרבית: +-4.2%, אחוז המתלבטים: 13.7%.

עידכונים נוספים על בחירות 2019