השיר שיבצע קובי מרימי באירוויזיון בתל אביב, HOME, אותו כתבו והלחינו אוהד שרגאי וענבר ויצמן, מעורר תגובות רבות, בחלקן לא חיוביות. יואב צפיר, במאי "הכוכב הבא לאירוויזיון" שישב בוועדה לבחירת השיר, הגיב לראשונה ב"חדשות הבוקר" על הביקורות: "השיר נבחר מתוך 200 שירים שהוגשו ואני חושב שהוא מאוד משקף את הביצועים של קובי במהלך העונה. חשבנו שזה השיר שהכי מתאים לקובי מבין השירים ששמענו. זו בלדה מרגשת עם טקסט מרגש, כל אחד רוצה להיות מישהו בעולם הזה והשיר מדבר על זה. אני חושב שכשקובי יעמוד על הבמה הגדולה בתל אביב ויגיד "אני חוזר הביתה", הקהל באולם יתרגש מאוד".

הלכתם על הכי רחוק מ-Toy שאפשר.
"הלכנו עם קובי. מי שבחר את קובי זו מדינת ישראל. בגמר היו שני מיליון הצבעות, כמות מטורפת. בחרו את קובי מרימי ואנחנו תפרנו את החליפה על פי קובי, אז כן, הלכנו הפוך מ-Toy, על בלדה מרגשת".

מה דעתך על התגובות הפחות מחמיאות?
"היה עדיף שיאהבו את השיר. בסך הכל, אם תסתכל בקבוצות העולמיות, יש הרבה מאוד תגובות אוהדות מחובבי האירוויזיון באירופה. אתם יודעים, הם אלו שמצביעים בסוף. בהימורים עלינו ממקום 30 למקום 16. זה עדיין לא מספיק גבוה, אין ספק. אני מאמין שכשנגיע לבמה, קובי ירגש מאוד ויעשה את השיר הזה נפלא. יש שירים שצריכים גם להתרגל אליהם לפעמים".

אתם מתכוונים לערוך שינויים בשיר?
"הגענו למאסטר הסופי אחרי הרבה ניסיונות, גם על הקצב וגם על העיבודים. אנחנו נשמע כמובן את כל הדעות המקצועיות מסביב ונתחשב בהן. נשקול עוד מחשבות על ההעמדה והעיבוד הסופי. אנחנו נגיע עם המוצר הכי טוב לבמה".

שרגאי, מכותבי ומלחיני השיר, נשאל האם הביקורות, בין השאר זו שהשמיע משה דץ בתוכנית מוקדם יותר, מעצבנות אותו. "מה פתאום. שאנשים ידברו, מותר להביע דעה, הכל טוב. נקבל את כל הביקורות ונחשוב מה עושים איתן. אני מבין את הזעם, זה באמת חשוב לאנשים, זה מקסים בעיניי, אני לא נפגע מזה. ישראל חזרה להיות מעצמת אירוויזיון, יש צוות מעולה שיודע לעשות אירוויזיון, שיודע לעשות במה. יואב צפיר ביים בשנים האחרונות את הנאמברים והוא עושה עבודה נפלאה, אני סומך עליהם שיעשו עבודה נפלאה גם באירוויזיון בארץ".

אומרים שהשיר לא מספיק אירוויזיוני, לא מספיק קליט.
"יש המון הייפ עכשיו בגלל שזכינו בשנה שעברה, בגלל שהאירוויזיון בא לארץ, ואנשים אחרי Toy מצפים אולי למשהו דומה. כשענבר ואני ניגשנו לכתוב את השיר לקובי, חשבנו איך אנחנו תופרים לו חליפה, זה חומר הגלם שאיתו עבדנו. קובי ריגש מדינה שלמה על ידי כנות, על ידי בלדות קטנות, על ידי זה שיש איזושהי אמת מרגשת בפנים שלו, במבט שלו, בקול שלו".

אבל אין פה את הבום הראשוני שהיה כששיחררו את Toy.
"אני לא חושב שזה אותו מוצר. האירוויזיון היא תחרות מאוד צבעונית ויש מקום להכל. לא הכל זה גימיקים, תופים ומחולות, יש מקום גם לבלדות. לפני שנתיים זכתה פורטוגל עם שיר מאוד קטן בפורטוגזית, שיר מאוד לא מתפוצץ. קובי מחובר רגשית לשיר, הוא אמר שהתחבר אליו מהשנייה הראשונה. אני חושב שהחיבור שלו לשיר, האמת הזאת והכנות יגיעו לבמה והוא יעשה עבודה נפלאה".

"חדשות הבוקר" עם ניב רסקין. א'-ה', 6:15-9:00 בקשת, ערוץ 12