נהג המונית שמעון סבג נפצע בפיגוע בשומרון, סמוך ליישוב אלון מורה. מחבלים פתחו לעברו באש, נהג אוטובוס ממוגן ירי שזיהה את האירוע עקף אותו וגונן עליו תוך שהוא סופג את הירי. סבג נפצע קל בלבד מרסיסים ופונה לקבלת טיפול רפואי.

ראש המועצה האזורית שומרון, יוסי דגן, תקף את הממשלה: "עוד אירוע חמור שהסתיים כמעט בנס. הממשלה הזו מפקירה את התושבים שלה לגל טרור שהרשות הפלסטינית מחממת ומסרבת להכיר במציאות. אני קורא לממשלה להתעשת, הודיעו על יציאה למבצע רחב לפגיעה בתשתיות הטרור".

סבג, אב לשישה, תיאר הבוקר את שאירע. "יצאתי מהבית שלי לעבודה כמדי בוקר, כרגיל. התחלתי את הנסיעה ובהתחלה לא ידעתי בכלל שאני באירוע", סיפר לניב רסקין, "הייתי בטוח שיש לי פנצ'ר. לא שמעתי את הירי, רק את הטאק טאק טאק, כאילו יש לי פנצ'ר. פתאום גיליתי שאני באירוע, כשהתחלתי לחטוף כדורים על האוטו".

"נתתי גז וברחתי. בדרך כלל יש צבא במקום הזה, משום מה החליטו להוריד את העמדה. משפחה שלמה כבר נרצחה שמה, משפחת הנקין, באותו המקום. מאוד קשה כל הסיפור הזה. דברים עדיין לא קורים פה במדינה. כמה שעות לפני כן הייתי בהפגנה, היה ירי גם לכיוון ההפגנה. אף אחד לא עושה עם זה שום דבר, עדיין אין מחסומים. אסור לנו להסתמך יותר מדי על הניסים שהקדוש ברוך הוא שולח לנו, צריכים גם לעשות מעשים".

אתה מרגישים הסלמה בשטח?
"מרגישים וחווים. זה נס שחזרתי הביתה, יש לי שישה ילדים. איך אנחנו אמורים להמשיך את החיים ככה?".

איך הילדים הגיבו כששמעו מה קרה?
"כולם בסערות, זה מאוד קשה. האחים שלי נכנסו ללחץ, אמא שלי נכנסה ללחץ, היה לה מאוד קשה".

תחזור לנהוג באזור במונית שלך?
"זאת העבודה שלי. אני גר שמה, תושב אלון מורה, זו דרך היציאה מהבית. מה, אסתגר בבית? למה שאני אסתגר ולא הם יסתגרו?".

מה אתה מצפה מהממשלה?
"צריך שהמדינה תעשה צעדים כדי שיהיה לנו קצת יותר ביטחון. ראש המועצה יוסי דגן מנסה לדאוג לנו ועושה עבודת קודש, כמו הקודם לפניו גרשון מסיקה, אבל לא תמיד כשהם מנסים להזיז דברים המדינה זורמת עם זה. אני מצפה שייתנו לנו לחיות ויחזירו את הביטחון לאנשים, שינקו את כל מי שצריך לנקות ושיעשו סדר. כמו שאנחנו רוצים לעבוד, אני מאמין שיש גם ערבים שרוצים לעבוד ולהתפרנס, לא מעניין אותם הדברים האלה".

לדעתך הצבא לא פועל מספיק בנחישות?
"קושרים לצבא את הידיים, לא נותנים להם לפעול כמו שצריך. אם הצבא היה פועל כמו שצריך, אני מאמין שאנשים היו מרגישים הרבה יותר ביטחון".