פיגוע הדקירה אתמול (שבת) בירושלים ממשיך לעורר סערה במערכת הפוליטית. המחבל מוחמד סלימה בן ה-25, שב"ח שהיה עצור בעבר בגין הסתה לאלימות, דקר אזרח בשער שכם ופצע אותו באורח בינוני. הוא נוטרל על ידי לוחמי מג"ב שזומנו מיד לחקירה באזהרה במח"ש. במח"ש טענו כי מדובר בנוהל שגרתי אחרי כל מקרה שבו אזרח נהרג כתוצאה מירי של שוטרים, אבל גורמים במג"ב טוענים שלא קיים נוהל שכזה.

מיד אחרי הפיגוע גיבה ראש הממשלה נפתלי בנט את הלוחמים. "הלוחם והלוחמת פעלו באופן מהיר ונחוש מאוד אל מול מחבל שניסה לרצוח אזרח ישראלי", מסר בנט, "אני מבקש למסור להם את מלוא הגיבוי. כך היה מצופה מלוחמינו לפעול וכך גם פעלו. אסור לנו לאפשר לעיר הבירה שלנו להפוך למוקד של טרור".

גיבויים נשמעו גם מצד שר הביטחון בני גנץ, שר החוץ יאיר לפיד והשר לביטחון פנים עמר בר-לב, אלא שחברי הכנסת הערבים בחרו לפרסם תיעוד חלקי מהאירוע ולגנות את התנהלות הלוחמים. השר לשיתוף פעולה אזורי עיסאווי פריג' צייץ: "אם התמונה המשתקפת מהסרטונים משער שכם נכונה, לא מדובר רק בהפרה של הוראות הצבא והמשטרה אלא גם במעשה שמבטא אדישות לחיי אדם שראוי שייחקר".

חבר הכנסת עופר כסיף מהרשימה המשותפת טען כי מדובר ב"עוד הוצאה להורג ללא משפט, פשע מלחמה בעליל", עאידה תומא סלימאן צייצה "הוצאה להורג של אדם שלא מהווה יותר איום היא פשע איום ונורא, זו המציאות שהכיבוש מייצר" ויושב ראש הרשימה המשותפת איימן עודה אמר, "זה פשע חמור ופגיעה בקדושת החיים".

שרת המדע, החדשנות והטכנולוגיה, אורית פרקש הכהן, תקפה את גינויי חברי הכנסת הערבים שהסתמכו על תיעוד חלקי וערוך של האירוע: "לא מבינה את זה. אנחנו נמצאים במדינה שהיא הבית של העם שלנו. זכותנו לחיות כאן בשלום ולא להירצח ברחובות. הם לא היו צריכים לקפוץ ככה מבלי לדעת במה מדובר, בעיניי זה לא ראוי".

"אני מחזקת את כוחות הביטחון ואת לוחמי ולוחמות מג"ב שעשו עבודה נפלאה", המשיכה השרה, "חשוב לתת גיבוי מלא ללוחמים שלנו, לכוחות צה"ל ולמג"ב שמצילים חיים. אחרי התחקיר הראשוני הייתה הודעת גיבוי משר הביטחון שאמר - 'פעלתם כראוי, פעלתם בנחישות, וזה ראוי להערכה'. רואים את זה בסרטון המלא והלא מגמתי".

היו שהשוו את זה למקרה אלאור אזריה.
"הספין הזה די מהר נמוג. החוזק שלנו שאנחנו לא מפחדים לבדוק את עצמנו אבל גם לגבות את הלוחמים. כשרואים את הסרטון זה מאוד ברור. בפרק זמן של 10-15 שניות עצרו בן אדם פראי שהתנפל על אדם אחר עם סכין. זה לא משהו קטן. הבדיקה הזאת, התוצאה שלה והגיבוי ללוחמים זו התוצאה הנכונה מבחינתי. כאשר מחבל בא ומתנפל על חיילים או לוחמי מג"ב, כל האמצעים כשרים כדי לעצור אותו. זאת לא שאלה".