את הדרמה הגדולה שהתרחשה מחוץ לסניף סופר פארם בהוד השרון גדי קלרספלד, רוקח בסניף, לא ישכח. ראובן כהן בן ה-76 טייל עם נכדו בסמוך לסניף כשלפתע לקה בדום לב. כהן התמוטט על המדרכה ושכב שם כשהוא ללא דופק ונשימה, ומי שנחלץ לעזרתו והציל את חייו היה קלרספלד שבמקרה הוא גם חובש בהכשרתו.

"הרגשתי מצויין בשישי בבוקר, הכל היה בסדר", שיחזר כהן ב"חדשות הבוקר", "לקחתי את הנכד שלי לטייל ואחרי אולי חצי קילומטר, לא יותר, התמוטטתי. לא הרגשתי שום דבר, כלום. לא ראיתי ולא שמעתי כלום. הנכד שלי הלך לגדי הרוקח והביא אותו אלי מהר. גדי עשה את ההחייאה והציל אותי".

"הייתי בדלפק כשיפעת, הזכיינית של הסניף, באה אלי ואמרה, 'בוא מהר, מישהו התעלף'", תיאר קלרספלד איך נראה האירוע מהצד שלו, "יצאתי החוצה וראובן שכב שם בלי דופק, בלי נשימה, כחול לגמרי וכמו אבן. הוא מת קלינית. התחלתי לעשות לו החייאה, עבדתי עליו הרבה מאוד זמן כשמד"א מדברים איתי תוך כדי. אחרי חמש דקות שעבדתי עליו הוא חזר לנשום והתחיל דופק".

הבוקר (שלישי) נפגשו כהן וקלרספלד לראשונה מאז האירוע הדרמטי, התחבקו והתקשו לעצור את הדמעות. "אני מודה לך מאוד, אתה הצלת אותי ואת המשפחה שלי", הודה כהן לקלרספלד, "אלוהים נתן לי מתנה". קלרספלד הקריא ברכה שכהן כתב לו: "גדי היקר, ידוע כי כל המציל נפש אחת כאילו הציל עולם מלא. בזכות אישיותך, מיומנותך והנחישות שלך, הצלת אותי ואת העולם מסביבי. תודה שהיית המלאך הלבן ששמר עלי במקום הנכון ובזמן הנכון, בזכותך זכיתי בחיי".

בן 76 קיבל דום לב, הרוקח הציל את חייו (צילום: מתוך "חדשות הבוקר" , קשת12)
ראובן כהן | צילום: מתוך "חדשות הבוקר" , קשת12

גדי, איך התחושות שלך אחרי המפגש עם ראובן?
"קשה להשתיק אותי, אבל ראובן השאיר אותי בלי מילים. אני זוכר שהפרמדיקים לקחו אותו ואמרו, 'אנחנו לא יכולים להבטיח שום דבר', אבל בפנים הרגשתי שהוא ייצא מזה. כשקיבלתי ביום ראשון את הטלפון כל כך שמחתי לדעת שהוא עבר את זה. הזכות היא שלי. ראובן, יש תרבויות שכשאתה מציל מישהו אתה הופך פתאום להיות אחראי לו. עכשיו אני אחראי עליך".

עידו שיף, חובש מד"א שהגיע לזירה דקות אחרי האירוע, סיפר: "הוזנקתי על ידי אפליקציית הכוננים של מד"א שזיהתה אותי כרכב מד"א הקרוב ביותר לאירוע. הגעתי למקום וראיתי גבר שוכב על הרצפה כשלידו המולה רבה של אנשים ועוד אדם שבעצם שומר עליו. בבדיקה שלי נמצא שהגבר ללא דופק וללא נשימה וחיברתי את מכשיר הדפיברילטור שהמליץ לתת שוק חשמלי. בהמשך באופן משמח מאוד חזר הדופק והנשימה והוא פונה לבית החולים במצב קריטי. שמחנו והתרגשנו מאוד לשמוע מאוחר יותר שהבן אדם התעורר בבית החולים וחזר לעצמו".