לילה מתוח מאוד בדרום: רקטה התפוצצה הלילה (ראשון) בחצר בית בשדרות, אחרי שצה"ל תקף ברצועת עזה בתגובה ליידוי מטענים ושיגור בלוני תבערה. 50 שריפות פרצו במהלך סוף השבוע בעוטף עזה כתוצאה מבלוני התבערה ועימותים פרצו בגדר הגבול אחרי חודשים רבים שבהם נשמר שקט יחסי.

סמוך לשעה 22:00 כ-200 פלסטינים הגיעו לגדר וחלקם יידו מטענים לעבר כוח צה"ל שהשיב בירי הרחקה. צה"ל הפציץ כמה מטרות צבאיות של ארגון חמאס ברצועה ומרחב הדיג בעזה נסגר לחלוטין. כיפת ברזל יירטה שתי רקטות ששוגרו משטח הרצועה, אך כאמור, רקטה אחת נפלה בסמוך לבית בשדרות.

נליה לביקו שביתה נפגע מהרקטה ובעלה יעקב נפצע מרסיסים ופונה לבית החולים, סיפרה ב"חדשות הבוקר" על רגעי האימה: "שמענו צבע אדום, אבל אין אצלנו בבית ממ"ד. יעקב אמר, 'נליה, לאן בורחים?', שמתי שמיכה על הראש שלי ואחר כך שמענו בום. באותו הרגע הבית התמלא בעשן ובטון, לא ראינו אחד את השנייה. הוא צעק, 'את חיה, את חיה?', ראיתי הרבה דם מהרגל שלו וזכוכיות. הוצאתי את הראש מהחלון וצעקתי חזק, 'אמבולנס, אמבולנס' כדי שהשכנים יישמעו ויקראו לאמבולנס".

נליה לביקו על נפילת הרקטה ליד ביתה בשדרות (צילום: מתוך "חדשות הבוקר" , קשת12)
החלון שנופץ בביתה של נליה | צילום: מתוך "חדשות הבוקר" , קשת12

"מפחיד זה לא מילה, חשבתי שאני בעולם אחר, זה היה כמו חלום", תיארה נליה, "חשבתי שזהו, אנחנו לא בחיים. יעקב נפצע ברגל, אני קיבלתי גם ברגל, בראש ובאוזניים, הכל כאב בגלל הבום. לא פינו אותי באמבולנס אבל דאגתי ליעקב. ברוך השם הוא בסדר, חזר מבית החולים, אבל מה נעשה עכשיו? לאן נלך? אין לנו משפחה פה. לא נוכל לגור בלי ממ"ד".

דליה ביטון, שכנתה של נליה, סיפרה: "לקראת אחת בלילה שמענו אזעקה ורצנו לממ"ד. עוד לפני שהספקנו להיכנס פנימה שמענו בום אדיר. כשיצאנו ראינו עשן עולה מהבית ממול, מישהי צעקה שם לעזרה. הזמנו אמבולנס ומשטרה.  אנחנו מעל 20 שנה חיים ככה, אין לנו שגרה, אין לנו יום, החיים לא שקטים כמו במרכז. לצערי התרגלנו ל'טפטופים', זאת המציאות שאנחנו חיים בה. אני חושבת שההרתעה צריכה להיות חזקה יותר".

המבנה שנפגע בשדרות
המבנה שנפגע מהרקטה בשדרות