האם רון קובי יפוטר מראשות עיריית טבריה? התקציב לשנת 2019 שהגיש קובי נדחה אמש (שלישי) על ידי מועצת העיר. כתוצאה מכך בסוף החודש הזה יפוטרו כל חברי המועצה על ידי משרד הפנים.

שר הפנים אריה דרעי ימנה ועדה קרואה שתחליף את קובי ואת המועצה בניהול ענייני העיר ושבועיים לאחר מכן, יתייצב קובי לשימוע בפני נציג משרד הפנים שבסיומו יוחלט האם יפוטר מראשות העירייה.

"בוקר של מלחמה. אריה דרעי לא מבין איך הוא הסתבך", אמר קובי לניב רסקין ב"חדשות הבוקר". "חברי מועצת העיר הם בובות. מי שהצביע אתמול נגד התקציב זה לא חברי מועצה כאלה ואחרים אלא אריה דרעי, גפני, הרבנים שלהם וכל חברי הכנסת שהשפיעו על החרדים שיושבים בעיריית טבריה".

אתה תוזמן לשימוע במשרד הפנים ואריה דרעי עלול לפטר אותך.
"זה לא יקרה. אני רוצה שכולם יישמעו ובמיוחד תושבי טבריה, רון קובי לא הולך הביתה. הם לא יכולים להדיח אותי. הפעולות שהם עשו אתמול הן פעולות טקטיות של אריה דרעי והחברים שלו. החוק אומר שהמועצה מתפזרת, לא ראש העיר. אנחנו נמצאים בעידן חדש, ככל שייענו אותנו כן ירבה וכן יפרוץ. לקחנו את העיר והפכנו אותה לעיר פורחת, שוקקת ומשגשגת, זה כואב להם. זה לא נגמר, המהפכה של להילחם בכפייה החרדית רק התחילה".

אתה לא באמת מאמין שאריה דרעי ישאיר אותך בתפקיד. הוא יפטר אותך.
"הוא לא יכול, היועצים המשפטיים שלו כבר אמרו לו. אם הוא יעשה דבר כזה, אנחנו בבג"צ וננצח אותו. עשינו את הכל לפי החוק, שלוש הצבעות על התקציב, שלוש פעמים התקציב לא עבר".

אתה אומר שתמשיך להיות ראש עיריית טבריה?
"כן, עד הרגע שתהיה השבעה בכנסת, שזה לפחות 10 באוקטובר, כשאבחר לשר הפנים והנגב והגליל. אני מבטיח לך שתנועת הימין החילוני תצבור כוח ותיקח קולות מכולם, מליברמן, מהליכוד ומגנץ. כולם מפחדים".