עומסי תנועה כבדים הורגשו אתמול (ראשון) בכבישים עם כניסת הסגר בשעה 17:00 אחר הצהריים. המחסומים שהציבה המשטרה בכבישים הבין-עירוניים גרמו לפקקי ענק, ונראה כי הדבר צפוי להימשך גם בימים הבאים.

"החל מהשעה 18:00 בערב נראה פריסת מחסומים גדולה יותר מזו שבשעות הבוקר", הודיע סגן ניצב רועי ולדמן, ראש ענף חקירות במשטרת ישראל, בשיחה עם ניב רסקין ב"חדשות הבוקר", "בשעות הבוקר יהיו עשרות בודדות של מחסומים, אבל בשעות הערב הפריסה תהיה גדולה מאוד - גם בכבישים הבין-עירוניים אבל גם בכבישים העירוניים. בין הערים השוטרים יהיו פרוסים בהרבה מאוד מקומות".

על עומסי התנועה הכבדים מאמש אמר סגן ניצב ולדמן: "כשאני מסתכל על מה שקרה אתמול אני דווקא מרוצה. היו פקקי ענק, אבל לדעתי מדובר במפגן מרהיב של משמעת ישראלית. בשעה 17:00 אנשים סגרו את העסקים, נסעו לביתם והחליטו שהם מממשים את הסגר. גם הסקרים מדברים על זה שהציבור הישראלי ממושמע ונכון לסגר הזה, הוא רוצה לצלוח אותו כמו שצריך. אנחנו נוטים לזנוח את רוב הציבור הישראלי האינטליגנט".

ובכל זאת, אנשים עמדו בפקקים זמן ממושך כשכל חטאם היה לחזור הביתה מהעבודה.
"אם לא נעשה סגר נספוג 500 עד 1,200 מתים, לפי הערכת המומחים - וזה אסון. במסגרת הסגר אנשים יכולים לצאת מהבית לעבודה, להגיע לעבודה, לא לקבל קהל ולחזור אחרי זה הביתה, זה בסדר גמור. אנחנו במחסומים נאפשר להם לעבור. היום בבוקר אנחנו לא נמצאים במחסומים כדי שלא להפריע לאנשים לקחת את הילדים שלהם לבית הספר".

סגן ניצב ולדמן קרא לציבור להמשיך להישמע להנחיות הסגר, במיוחד לאור מבצע החיסונים היעיל שמתרחש במקביל: "אזרחי מדינת ישראל נמצאים בקו פרשת המים. 280 אלף אנשים התחסנו עד כה, מדינת ישראל מובילה בעולם בכמות החיסונים ל-100 איש. שילוב נכון של אוכלוסיה חכמה וממושמעת יחד עם אותם חיסונים, יוביל אותנו בשבועות הקרובים להישגים. בסך הכל אני אופטימי".

כמה דוחות נרשמו אתמול?
"עדיין לא ראינו כיסי התנגדות, אנחנו צופים אותם לקראת מסיבות הסילבסטר. אנחנו קוראים לציבור - כל מי שיודע על הפרה או מסיבה דוגמת זאת שהייתה בפארק הירקון בתל אביב, עליה ידענו רק בסופה, לעדכן אותנו. אנחנו לא עושים את זה כי אנחנו החבר'ה הרעים בסיטואציה הזאת, אנחנו עושים את זה מתוך אחריות. מטרת המשטרה היא לבצע את האכיפה הזאת. אנחנו רוצים לשמוע את האזרחים ושהם יתייעצו איתנו".