אסון הבולען: כליל קמחי בן ה-32 נשאב לבולען שנפער בבריכה בווילה פרטית בכרמי יוסף, בעת אירוע חברה שנערך במקום. הוא חולץ כעבור כמה שעות ללא רוח חיים והובא למנוחות במוצאי שבת בבית העלמין "פרדס חיים" בכפר סבא.

ברק קילשטוק, עובד החברה שהיה במקום ברגעי האסון, שחזר הבוקר את מה שאירע. "זרמנו פנימה, הייתה אווירה טובה, מסיבה, אלכוהול, אוכל. דיברתי עם כמה חבר'ה שלי כשפתאום ראיתי את המים בבריכה יורדים. שמעתי צעקות ולא ממש הבנתי בהתחלה, חשבתי שנדפקה המשאבה. זה סוג של הצחיק אותי אפילו בהתחלה. אחרי כמה שניות הגעתי לשפת הבריכה וראיתי בור".

הבנת ברגע הזה שאנשים נשאבו פנימה?
"בשנייה הראשונה לא. זיהיתי את הבור אבל הייתי בסוג של בלק. חשבתי, מה אני רואה פה בכלל? איך נוצר פה בור?".

מתי גיליתם שיש אנשים בתוך הבולען?
"שמענו אותם מבפנים. אחד מהם צעק, 'הצילו, מישהו שומע אותי?'. עובד אחד זרק צינור כיבוי פנימה והעובד טיפס ויצא החוצה, הצליח לחלץ את עצמו. עשינו ספירה, התקשרנו לכליל לטלפון כדי לבדוק איפה הוא. בשלב הזה הייתי עם המשטרה על הקו, אמרתי להם שיש בור בבריכה ושאנחנו חוששים שיש בן אדם בפנים".

ראית אותו בעיניים?
"אני לא הצלחתי לראות אותו כי הוא היה עמוק, אבל היו חבר'ה ממש על הבור שראו אותו".

לא היה מישהו ליד כליל בבריכה באותם רגעים?
"שיחקנו כדורעף והוא צלל להביא את הכדור כי העפנו אותו רחוק. זה קרה תוך כדי שהוא צלל בדיוק. עד שהמים יצאו לא ידענו שיש בכלל בולען, חשבנו שהמשאבות נדפקו. לא רציתי להאמין שכליל בפנים, רציתי להאמין שהוא בחוץ. האסימון נפל כשראינו בחדשות שמצאו את הגופה".

ברשתות האשימו אתכם שלא פעלתם מספיק כדי להציל אותו.
"התגובות היו, 'חבורה של שיכורים, חבורה של מסוממים, כולכם אדישים, רק רוצים להעלות פוסט לאינסטגרם או לטיקטוק'. לא ראיתם את כל התמונה, אלא חצי דקה שבה המים נשאבים פנימה. ברגעים האלה כולם עוד היו בהלם, בשוק, לא זזו. אני לא נגעתי בטיפת אלכוהול כי נהגתי אחרי זה, ועדיין לא הבנתי מה קורה. הייתי בהלם. העובדים עמדו ליד הבור וסיכנו את החיים שלהם כדי להציל אנשים".

האירוע הזה חוזר אליך בלילות?
"אני כל הזמן מנסה לעכל את זה. למזלי בת הזוג שלי יועצת בית ספר, וכחלק מההכשרה שלה יודעת להתמודד עם מצבי טראומה. היא טיפלה בי ובכל הסוף שבוע כל הזמן דאגה שלא אפול".

מי אשם במה שאירע?
"זה צירוף מקרים שצריך להיות בכמה רמות. אני רואה את זה כרשלנות פושעת של בעל הדירה והזנחה רבת שנים".