בכל שעה ומכל כיוון שומעים בתקופה האחרונה על ההשלכות החמורות, הן הבריאותיות והן הכלכליות, של התפשטות מגפת הקורונה בישראל ובעולם. עם זאת, ישנם לא מעט אנשים שבוחרים דווקא עכשיו לפתוח את הלב ולגלות סולידריות וערבות הדדית.

יותר ויותר בעלי דירות בוחרים לוותר לשוכרים שלהם על תשלום שכר הדירה החודשי, זאת לאור העובדה שעובדים רבים במשק נשלחים לחופשה ללא תשלום או אפילו מפוטרים מעבודתם. כאלה הם גם ליאור ושירה רונן, זוג צעיר שמתגורר בדירה שכורה בגבעתיים עם בתם הפעוטה. הוא מוזיקאי, היא שחקנית, שניהם עובדים באחד התיאטראות הגדולים בארץ ומאז סגירתם, פרנסתם נפגעה אנושות.

השניים לא ציפו להודעת הוואטסאפ ששלחה אליהם בעלת הדירה אתמול בבוקר. "לאור המצב הכללי והסגירה ההרמטית של התיאטראות, אני מציעה לכם את החודש הקרוב בדירה על חשבוני, ללא תשלום", כתבה בעלת הדירה, "מקווה שזה עוזר קצת ושנעבור את התקופה הקרובה בשלום".

בעלת הדירה שוויתרה לשוכרים על שכר הדירה - אקסטרה (צילום: מתוך "חדשות הבוקר" , קשת12)
הודעת הוואטסאפ של בעלת הדירה | צילום: מתוך "חדשות הבוקר" , קשת12

המחווה ריגשה את שירה וליאור עד מאוד. "אנחנו זוג צעיר שעובד מאוד קשה כדי להתפרנס, היא הבינה שאנחנו במצב מורכב כלכלית והציעה לנו עזרה. ממש הופתענו", סיפרה שירה ב"חדשות הבוקר", "היא הציעה לתת את החודש הקרוב על חשבונה. לאורך שלוש השנים שאנחנו גרים פה היא באמת הייתה מאוד טובה אלינו, עברנו כמה וכמה דירות ולא נתקלנו בבעלת דירה כזאת רחבת לב, רגישה, סובלנית, אכפתית ואנושית".

"אנחנו ביחסים מאוד טובים איתה, אבל לא ציפינו לזה. לא חשבנו לבקש אפילו", הודה ליאור, "התכוננו לתקופה של פיק בעבודה. הייתי בשבוע חזרות אחרון להצגה בתיאטרון החאן בירושלים, בתחילת חזרות להצגה חדשה בהבימה ובעוד הפקה של ציפורלה ותזמורת המהפכה. הכל התנקז לשבוע אחד, השבוע הזה, ופתאום הכל נגמר ברגע אחד. זה היה מאוד מאוד קשה, לא היינו מוכנים לזה. ההודעה שלה מאוד עזרה לנו".

בעלת הדירה, שביקשה להישאר בעילום שם ובחרה שלא להתראיין כדי לשמור על פרטיותה, ביקשה להעביר מסר לציבור באמצעות הדיירים: "תשתדלו ככל שביכולתם לעזור לאנשים ולחבר'ה צעירים שנתקעו במצב הזה בלי עבודה ובלי פרנסה, בעל כורחם. לא כולם יכולים לעזור באותה המידה וזה בסדר גמור, אבל כן לנסות בדרך כזאת או אחרת. אני מאחלת שכל הטוב הזה יעבור הלאה ונפעל אחד למען השני, כי זה רק מה שנשאר".