לאחר שהלילה תקף חיל האוויר מחנה של הזרוע הצבאית של חמאס בעזה בתגובה לירי הצלפים אתמול (שלישי) לעבר חיילי צה"ל, ירי שממנו נפצע קל קצין, יש מי שקשרו את ההתחממות בדרום לשביתת הרעב בה פתחו האסירים הביטחוניים בכלא עופר. השר לביטחון פנים, גלעד ארדן, הגיב לטענות הללו ב"חדשות הבוקר עם ניב רסקין".

"אני לא יודע מה המודיעין שעליו מתדרכים בצה"ל, אבל אני יכול להגיד שהאירועים בבתי הכלא הם בעיניי לא אמורים להיות קשורים", אמר. "שירות בתי הסוהר נוקט מדיניות קשוחה נגד המחבלים בבתי הכלא. היה אירוע אחד, בו אחד ממנהיגי הג'יהאד האסלאמי הטמין בתוך גופו טלפונים ניידים, העבירו אותו לבידוד בבידוד בכלא עופר ולאחר מספר ימים הוא פלט אותם מגופו. בכלל לאחרונה, בגלל ההעברות והפירוקים ששירות בתי הסופר מבצע בתוך גורמי הכוח של האסירים הביטחוניים, יש צעדי מחאה בתוך בתי הכלא, וזה תחת המדיניות שלי לדרדר את תנאי המחבלים עד למינימום הנדרש".

בנוגע לשאלה עד כמה קרובה ישראל לפתחה של הסלמה נוספת בדרום, ענה ארדן: "אני לא חושב שאפשר באמת להעריך לאן זה יוביל. יש פוטנציאל הסלמה ב-2 החזיתות, אבל זה קיים כבר זמן רב, גם בחמאס, גם בסוריה וגם בטח כוחות אל-קודס, האיראנים, שמבינים שאנחנו נחושים ב-2 החזיתות. בחזית הדרומית לא נאפשר את הפרת השקט".

השר התייחס גם לאירועים בגבול צפון, שם נשברה מדיניות העמימות בכל הנוגע לתקיפות שמבצע צה"ל בשמי סוריה. "התקיפות הפכו להיות גלויות, גם מחוסר ברירה כי אנחנו מחויבים להודיע לרוסים כמה דקות לפני כל תקיפה כדי שלא ייפגעו כוחות רוסים, וגם כי אנחנו רוצים להעביר מסר לעם באיראן", אמר. "אנחנו לא נירתע משום איום של המשטר הסורי. סוריה יודעת היטב מה עוצמתה של ישראל, והיא תשקול עשרות פעמים לפני שהיא תעז לשגר טילים לריכוזי אוכלוסייה בישראל. יהיה לזה מחיר כבד מאוד מבחינת הסורים".

עוד התייחס השר לפרסום אמש בחדשות 12 על דברים שאמר המפכ"ל לשעבר אלשיך בשיחות סגורות, לפיהם הוא משוכנע שהיועמ"ש יפרסם את החלטתו בתיקי נתניהו לפני הבחירות. "זה עצוב מאוד. אני חושב שיש בהתבטאויות של המפכ"ל לשעבר כדי לפגוע באמון הציבור במערכת אכיפת החוק. צריך לחדד: התפקיד הוא אך ורק של היועץ המשפטי לממשלה. הוא נותן לזה להצטייר כאילו יש בזה גם עניין אישי שלו. הוא צריך להיות מאוד זהיר בהתבטאויות ובתדרוכים שלו, אין לו ידע ייחודי בעניין הזה שמביא אותו למסקנה הזאת".

לסיום, התייחס השר למערכת הבחירות הסוערת, ולקמפיין שפתח לאחרונה הרמטכ"ל לשעבר, בני גנץ. "קמפיין? איפה אתה רואה קמפיין?", שאל בסרקסטיות השר. "זה קמפיין שהוא עלבון לאינטליגנציה. זה קמפיין שאומר, 'אני ממשיך לנסות ליהנות מהמדים ולא להגיד שום דבר משמעותי בעניינים שנויים במחלוקת, ובואו נעוור את הציבור, נספר לו שהרגתי ערבים בעזה ואז אולי הוא ישכח מהשאלות הקשות'".

לאחרונה פרסם ארדן סרטון חדש ויוצא דופן באופיו החיובי, בו הוא מפרגן לחבריו בליכוד – כולל שר התחבורה, ישראל כץ. לדבריו, בשעות הקרובות יעלה סרטון שיעסוק בשר אחר. "תראו בהמשך הכל", הבטיח.

"חדשות הבוקר" עם ניב רסקין. א'-ה', 6:15-9:00 בקשת, ערוץ 12