סרטון התעמולה של הליכוד בו נעשה שימוש בתמונת קברים צבאיים מעורר תגובות נזעמות במערכת הפוליטית ובקרב משפחות שכולות. הבוקר (ד') התארחו באולפן "חדשות הבוקר" אלי בן-שם - יו"ר ארגון יד לבנים, אורית חי - אם שכולה וחבר הכנסת אלעזר שטרן ממפלגת כחול לבן. השלושה התייחסו לפרסום הסרטון הפוגעני, שהוסר זמן קצר לאחר פרסומו וזכה לגינוי מראש הממשלה בנימין נתניהו.

אורית, ששכלה את בנה עומר במבצע צוק איתן, הגיבה על פרסום תמונת הקברים צבאיים: "השימוש במקום שהוא כל כך קשה ויקר למשפחות השכולות רק בשביל מטרות פוליטיות - מזעזע". עוד הוסיפה: "לא הכל מותר בשם ימין ושמאל. זה דבר לא ראוי שלא ייעשה. השימוש באיזור כזה בשביל צילומי תעמולה, זה מתחת לכל ביקורת. יש קווים שאי אפשר לחצות אותם, וברגע שחצית אותם אין דרך חזרה. כל נושא השכול לא צריך להיכנס לתוך השיח הפוליטי בזמן בחירות. אין מקום להסתה הזאת ולשימוש במוטיבים כאלה לצרכים פוליטיים".

יו"ר יד לבנים, אלי בן-שם תקף: "רק מוח חולני יכול לעשות סרט כזה, זו פגיעה באלפי משפחות שכולות. נשארה פרה קדושה אחת בישראל והיא המשפחות השכולות, תעזבו אותנו, זה לא מכובד, זה פוגע". בן-שם פנה ליוצרי הסרטון: "אתם לא מבינים מה זה עשה למשפחות השכולות. אנשים מזועזעים. אנחנו כל כך רגישים, כל כך פגיעים, כל מראה כזה מחזיר כל אחד לאסון שלו, לכאב שלו, זה פותח פצעים. אלפי משפחות לא ישנו בלילה".

אלעזר שטרן ממפלגת כחול לבן שעמדה במוקד סרטון התעמולה הגיב: "היה לי עצוב, כעסתי מאוד ולצערי הרב גם לא בדיוק הופתעתי. אני מאמין לראש הממשלה שהוא לא ראה את הסרטון הזה קודם, אבל מי שישב בכנסת ושתק בזמן שחברי כנסת צעקו על משפחות שכולות - שלא יתפלא אחר כך כשמגיעים לתהומות האלה". שטרן הוסיף ותקף: "כשאתה מוליך עדר וחושב שכשתגיע לתהום כולם יעצרו, אל תתפלא אם יהיו כאלה שימשיכו קדימה. אנחנו עכשיו בתהום. רוקדים פה על הדם. ראש הממשלה מקריב במערכת הבחירות הזאת את המוסדות והערכים הכי חשובים של החברה הישראלית".

בני ציפר, מקורבה של משפחת נתניהו, אמר: "בשמאל זו כמעט נורמה לבזות את חיילי צה"ל, גם את חללי צה"ל, ולהגיד על כל אחד שהוא נאצי ולהשתמש באופן מבזה בשואה". ציפר טען שפרסום הסרטון היה טעות: "קרתה שטות, תקלה חד פעמית, אבל הייתה תגובה מיידית של ראש הממשלה. ברגע שמישהו מהמפלגה של גנץ לוקח את התקלה הזאת וטוחן אותה שוב ושוב, מחטט בפצע, זה מראה על זדון וניצול לתעמולת בחירות". אורית שללה את האפשרות שמדובר בטעות: "זו לא שטות ולא טעות בעריכה. דבר כזה נכתב, צולם ונערך, מישהו החליט במודע להעלות את זה לשידור".

"חדשות הבוקר" עם ניב רסקין. א'-ה', 6:15-9:00 בקשת, ערוץ 12