מיכאל בן זיקרי, תושב אשדוד בן 45, קפץ למים באגם זיקים מבלי להסס כדי לסייע לשלושה ילדים ודודתם שטבעו. הוא הצליח להציל את חייהם אך שילם על כך בחייו שלו וטבע למוות. נשיא המדינה ראובן ריבלין הודיע אתמול (שני) כי יעניק למשפחתו של בן זיקרי ז"ל את אות המופת על מעשה הגבורה הבלתי נתפס.

"חייגו אלי מלשכת הנשיא בתום השבעה ודיברו איתי", סיפרה אלמנתו של בן זיקרי, חלי איטח בן זיקרי, "אות המופת מגיע לו. נפרדתי מגיבור, מבן אדם אמיץ. להציל ארבע נפשות זה לא פשוט בכלל, לדעת שבנשימה האחרונה שלו הוא ויתר על המשפחה, ויתר על הילדים, ויתר עליי, בשביל משפחה שלמה".

חלי תיארה בדמעות את רגעיו האחרונים של מיכאל במי האגם: "זה קרה בשבריר שנייה. האבא צעק 'הצילו, הילדים שלי טובעים', מיכאל לא חשב פעמיים ואמר, 'אני טס לעזור להם'. אחר כך ראיתי שהוציאו את הילדים מהמים והנשימו אותם, לא תיארתי לעצמי שמיכאל טבע, לא הבנתי מה קרה בכלל, ישבתי וחיכיתי לו. בחור אחד הוריד את העיניים ואמר לי: תקשיבי, לא היה לו כוח. המילים האחרונות ששמעתי שהוא אמר זה 'אפסו כוחותיי'".

בזמן שמיכאל חילץ את הילדים, את נקלעת למצוקה בעצמך.
"רציתי לחזור לחוף אבל נפלתי לבור, לא הצלחתי לצאת ממנו. צרחתי 'מיכאל, מיכאל', אבל הוא לא שמע. לא הצלחתי לעלות למעלה, ניסיתי לשחות ולצוף אבל אי אפשר. זאת תחושה של מגנט שסוחב את הרגליים למטה. זאת הרגשה של מוות. נשארתי עם האף למעלה, לא נושמת. לא היה לי כוח בידיים וברגליים. התעשתי, נשמתי עמוק ואמרתי לעצמי, תיסחפי, אין ברירה, אחרת את צוללת למטה. ביקשתי עזרה מבחור אחד, הושטתי את היד והוא משך אותי החוצה".

מיכאל בן זיקרי ז"ל שטבע באגם זיקים‎
מיכאל בן זיקרי ז"ל

מתי הבנת שמבצע ההצלה ההירואי השתבש?
"כוחות ההצלה הגיעו ופינו את המשפחה, אבל מיכאל לא הגיע. התחלתי לחפש באמבולנסים, פתחתי דלת דלת. אנשים התקהלו, בכריזה קראו לו - 'מיכאל בן זיקרי, אשתך מחכה לך'. קיוויתי שהוא עוד יגיע. אחר כך הבנתי שהוא עדיין בתוך המים ורציתי להיכנס פנימה, אבל כוחות ההצלה לא נתנו לי".

בלתי נתפס שפחות מיממה אחר כך, אנשים ממשיכים להיכנס לאגם כאילו כלום לא קרה.
"לא 24 שעות, כבר בשעתיים שאנחנו בחיפושים אחרי מיכאל, כבר אז אנשים נכנסו למים בשנית. זה לא נתפס שמיכאל איננו ואנשים עוד נמצאים שם".