זה קרה אתמול (ראשון) בשעה 10:00 בבוקר: שגב הראל, הנסיין הראשון, קיבל את החיסון שפיתח המכון הביולוגי בנס ציונה נגד נגיף הקורונה, במסגרת שלב הניסוי בבני אדם. שגב העביר את הלילה בבית החולים שיבא כשהוא תחת השגחה צמודה של רופאים כדי לוודא שהוא לא סובל מתופעות לוואי חריגות.

"שלומי מצויין וישנתי נהדר", סיפר שגב ב"חדשות הבוקר", "אני מוכן לצאת מבית החולים ולחזור לחיי הרגילים. לפני החיסון ישנתי רק שלוש שעות בלילה בגלל ההתרגשות ואתמול היה יום עמוס שהתחיל בחמש בבוקר ונגמר בשעות הקטנות של הלילה, ולכן כשנכנסתי למיטה נרדמתי כל כך מהר שלא הספקתי לחלום אפילו".

"אין כל כך חששות, מלווה אותי צוות רפואי צמוד", תיאר שגב, "במהלך הלילה רופא, מנהל המחקר, ישן חדר לידי. הדלת שלי הייתה פתוחה והייתה אחות שכל תפקידה היה להסתכל איך אני ישן במהלך הלילה ולוודא שלא קורה לי איזה משהו. אני בוטח ברופאים ובתחושה מאוד טובה שהחיסון הולך לעבוד".

הבוקר תשוחרר מבית החולים ומה הלאה?
"במהלך השבוע הקרוב אני צריך להיכנס פעם ביום לאפליקציה ולמלא שאלון, לעקוב אחרי תסמינים כמו חום גוף ולמלא כל מיני פרטים שהחוקרים רוצים לראות. לאחר מכן אתחיל בביקורות, בהתחלה פעם בשבוע, אחר כך פעם בשבועיים, אחרי זה קופצים לפעם בחודש ואז בקפיצות יותר גבוהות. חודש מהיום יקחו לי בדיקות דם למציאת נוגדנים ואז יראו האם הגוף באמת פיתח נוגדנים לקורונה בעקבות החיסון".

תמונה ראשונה מהליך החיסון של המכון למחקר ביולוגי,  (צילום: משרד הביטחון)
שגב הראל מקבל את החיסון נגד הקורונה | צילום: משרד הביטחון

יש המולה רבה סביבך, איך אתה מתמודד עם זה?
"זה כיף ומרגש, אני רואה בזה זכות. זה משהו שהולך להימשך שנה, אני מרגיש כמו מלכת היופי של ישראל. מהרגע שהודיעו לי שאשתתף חשבתי אילו מסרים אני רוצה להעביר. אני חושב שהצלחתי להעביר את המסרים שלי ושהדברים שאמרתי נתנו תקווה להרבה אנשים ועודדו אותם להתנדב גם לניסוי הזה".

אתה מאמין שהניסוי יצליח ובסוף הדרך יהיה חיסון?
"אני מאוד מקווה. חוץ מזה שהחיסון יעזור למדינה שלנו, הוא יופץ גם לכל העולם ויביא תקווה עולמית. חשוב לזכור שהגיבורים האמיתיים פה הם הרופאים שעמלו וחקרו במשך חודשים רבים כדי לפתח אותו. אני חלק קטן בדבר הגדול והנפלא הזה. זאת זכות להיות האדם הראשון שמקבל את החיסון בדרך לניצחון על המגפה הזאת".