השם אלגוסק אולי לא מוכר בישראל כמו ווייז או מובילאיי - אבל החברה שעונה לשם הזה מתקרבת בצעדי ענק לשווי של שני האקזיטים הגדולים של ההייטק הישראלי בשנים האחרונות. וכל זה בלי לקבל השקעות מצד מנהלי הון סיכון.

הבוקר התארח אצל ניב רסקין יובל בר און, ממייסדי החברה, וסיפר שזה לא קרה בגלל אידיאולוגיה, אלא בגלל שהדברים פשוט התגלגלו כך. המייסד השני של החברה, פרופסור אבישי וול, פיתח במסגרת עבודת הפוסט-דוקטורט שלו שיטה לנתח את פעילות תוכנות הגנת המידע בארגונים ולמנוע טעויות אנוש שמאפשרות להאקרים לעקוף אותן.

כאשר התקציב למימוש העבודה נקטע, שכנע וול את בר און להקים את הרעיון לתחייה כחברה עצמאית. הם הקימו את אלגוסק ונפגשו עם משקיעים - אך "המשקיעים שאלו אותי אם אני יכול להציע להם חזון של מיליארד דולר ואמרתי להם שבכנות, לא, אז זה לא עניין אותם והחלטנו פשוט למכור ללקוחות וכך לגייס כסף".

במילים אחרות: משקיעים לא רוצים לשים את הכספים שהם מנהלים על חברות לא מבטיחות להם להגשים את "חזון החדקרן" ולהגיע לשווי של מיליארד דולר ומעלה. לכן, החברה פשוט מכרה את השירות שפיתחה ללקוחות, שביניהם מיקרוסופט, חברות הטלפון הגדולות בארה"ב ובריטניה, שברון ועוד, והתפרנסה מהתשלומים שלהן על השירות.

מכיוון שהחברה קיימת ללא השקעות, עובדיה הם הבעלים שלה וכל אחד מעשרות העובדים מחזיק באופציות בחברה.