תושבת קריית גת חזרה לביתה מטיול עם הכלב והזמינה מעלית. כשהמעלית הגיעה, הכלב נכנס פנימה והדלתות נסגרו לפני שהספיקה להיכנס בעצמה. המעלית עלתה לקומה עליונה והרצועה נמתחה. מתוך חשש לחיי הכלב הדיירת פתחה את דלתות המעלית, ובחיפוש אחריו מעדה לתוך הפיר. במזל, המעלית נעצרה ולכלב ולדיירת שלום.

רשף אילן עזרן שחילץ את הדיירת סיפר הבוקר: "קיבלנו הודעה על אישה מבוגרת שנמצאת מתחת לפיר המעלית. הבנו שהאירוע הזה חריג ומורכב ויצאנו בכוחות מתוגברים. כשהגענו לשם ראינו את המעלית פתוחה ועובדת, כשאנשי המקום והמשטרה מונעים ממנה לעלות. המעליות בנויות כך שאי אפשר לפתוח את הדלת החיצונית בכוחות עצמך אלא אם יש לך מפתח חירום, אלא שהרצועה של הכלב נתפסה במנופים של הדלתות החיצוניות ובכך מנעה נעילה שלהן".

"במזל גדול הרצועה התנתקה מהכלב והוא ניצל. הוא הגיע לקומה שבה הזמינו את המעלית ויצא החוצה. האישה חיפשה את הכלב בתוך הפיר, רכנה לכיוון המעלית ונפלה. הנס הגדול שזה קרה בקומת קרקע. אם זה היה קורה בקומות יותר גבוהות האישה הייתה נופלת יותר. היא נפלה מגובה מטר כשלמטה יש בטון. למזלנו היא פצועה קל, כי היא נפלה תוך כדי שהיא ישובה".

בזמן שהיא שוכבת למטה, המעלית מעליה ועלולה למחוץ אותה בכל רגע.
"הנס הגדול שמישהו אחר הזמין את המעלית למעלה. בזמן שהיא חיפשה את הכלב בפיר, המעלית עדיין עבדה. אם המעלית הייתה יורדת אליה, האירוע היה מסתיים אחרת".

אישה מעדה לפיר מעלית כשניסתה להציל כלב (צילום: מתוך "חדשות הבוקר" , קשת12)
רשף אילן עזרן שחילץ את האישה המבוגרת | צילום: מתוך "חדשות הבוקר" , קשת12

מה צריך לעשות במקרה כזה?
"המסר שצריך לצאת מכאן זה לא לנסות לתפעל את המעלית לבד ולפתוח את הדלתות. בכל אירוע שאתם מבינים שזה קצת גדול עליכם, חייגו 102 והישארו על הקו. בהנחה שאתם יודעים איפה לוח החשמל של המעלית נמצא, אפשר לנתק את החשמל".

זה לא יגרום לתא המעלית לקרוס למטה?
"תא המעלית לא קורס למטה, אלא נעצר במקום. זו הסיבה שפיצלנו את הצוותים כשהגענו למקום. צוות אחד עלה לחדר המעליות, ניתק את זרם החשמל והעלה את המעלית באופן ידני. נקודת ההנחה הייתה שאנחנו לא יודעים מה באמת אירע, יצאנו מתוך נקודת הנחה שהמעלית איבדה שליטה".