מספר הנדבקים בזן האומיקרון בישראל עומד נכון להבוקר (שלישי) על 21, כש-21 מקרים נוספים מוגדרים כ"חשודים בסבירות גבוהה" לווריאנט. כשברקע החשש מפני התפשטות האומיקרון בארץ, הילדים ובני הנוער חזרו הבוקר לגנים ולבתי הספר אחרי חופשת החנוכה - כשהכניסה למוסדות החינוך התאפשרה רק עם הצגת בדיקת אנטיגן שלילית.

הממשלה צפויה לדון בקרוב באפשרות להקל במעט את ההגבלות שהוטלו על השבים מחוץ לארץ - בין היתר תיבחן האפשרות לקצר את הבידוד לחוזרים ממדינות שאינן אדומות ל-24 שעות בלבד. השרה לשוויון חברתי, מירב כהן, תמכה בהטלת המגבלות המחמירות כדי לוודא את פתיחת בתי הספר במועד ולאפשר את קיום פעילות המשק השוטפת.

"האסטרטגיה של לשמור את הפעילות בארץ כמה שיותר פתוחה ותקינה במחיר שמירת הכניסות והיציאות שלנו היא דבר נכון", אמרה הבוקר לניב רסקין, "התחלואה מגיעה מחוץ לארץ. הבידוד הוא לשבועיים, מה שקיצוני פה זה לסכן את פתיחת בתי הספר כדי שאנשים ייצאו לחופשות. בתי הספר והעסקים הם קודש הקודשים, וזה אל מול פגיעה לשבועיים בחופשות - נראה לי סדר עדיפויות נכון. הדבר האחרון שצריך לעכב זה את פתיחת בתי הספר".

איך תפעלו מול מיליון הישראלים שלא הולכים להתחסן? לא הגיע הזמן לסנקציות כלכליות?
"אני נגד סנקציות. להכריח אנשים ללכת להתחסן זה כיוון מאוד קיצוני. סנקציות כלכליות זה דבר מסוכן, לא הייתי רוצה שנגיע למצב שאדם משיקולים כלכליים, רק כי אין לו כסף, מכניס חיסון לגופו. תגובת הנגד תהיה יותר קיצונית. לתו הירוק יש היגיון בריאותי והוא גם מהווה תמריץ ופטור מבידוד. האכיפה בהחלט צריכה להשתפר".

באופן אישי, לקחת את הילדות להופעות בחג החנוכה?
"לא טסנו ובחרתי שלא ללכת לאירועים המוניים כמו הפסטיגל, זאת בניגוד לשנים קודמות ועל אף שנעשתה שם היערכות. הבנות התחסנו לפני שלושה שבועות ועד שבוע אחרי המנה השנייה הן לא באמת מוגנות. הן פוגשות את סבא וסבתא לפחות פעמיים בשבוע, אני רוצה להגן עליהם ולא לקחת את הסיכון שהם יידבקו".

משפחת בנט דווקא כן טסה לחוץ לארץ, גם שר החוץ לפיד.
"ההנחיות כובדו לחלוטין. אני באופן אישי חשבתי שצריכים יותר להחמיר, אבל הממשלה לא הייתה בדעתי, זו לא הייתה דעת הרוב. אני מסתכלת על העולם ורואה שכשמזהים את התחלואה בהתחלה, כשהיא עוד קטנה, ופועלים בצורה דרסטית - אז זה אפקטיבי. אחר כך גם מהלכים דרסטיים לא יועילו".