אחרי התפרצות הקורונה בעיר בנימינה וסגירת בתי ספר שלמים בעיר, אתמול (רביעי) הוכנסו לבידוד 500 תלמידים נוספים אחרי שבבית ספר אחד במעלה אדומים נדבקו 21 ילדים במחלה. אחת הנדבקות היא אור זוסמן בת ה-12.

"זה התחיל בכיתה ג'. רוב תלמידי הכיתה נדבקו, והם הדביקו אחים וחברים", סיפרה זוסמן בשיחה עם נסלי ברדה ב"חדשות הבוקר", "כמעט כל בית הספר בבידוד. כשגיליתי שנדבקתי נבהלתי מאוד, זה לא כל כך קל לקבל בשורה כזאת. זה מאכזב מאוד. יש לי חברים שבכו כי שמעו שהרבה תלמידים חולים. אנחנו מנסים לשמור על קשר גם מרחוק, עושים זומים ומדברים בקבוצה של הכיתה הרבה".

זוסמן הייתה אמורה לחגוג את בת המצווה שלה, אך בעקבות ההידבקות ההמונית האירוע בוטל. "פעמיים כבר התבטלה לי הבת מצווה. היא תידחה למועד אחר, אבל עדיין לא כיף לקבל כזאת בשורה", תיארה זוסמן, "אני לא מאוכזבת מהתלמידים, מאז שחזר חוק המסיכות כל בית הספר חזר לשים אותן. הקפידו על זה מאוד".

זוסמן מודה שמעטים מחבריה התחסנו נגד הקורונה, על אף המלצות משרד הבריאות: "יש כמה ילדים בכיתה שלי שכבר התחסנו, יכול להיות שיהיו עוד. דיברתי על זה עם ההורים שלי, שאולי אעשה חיסון, אבל עכשיו זה לא כל כך אפשרי".

בית ספר, קורונה, תלמידים, מורה, כיתה (צילום: AP / FLASH 90, פלאש/90 )
"מאז שחזר חוק המסיכות כל בית הספר חזר לשים אותן, הקפידו על זה מאוד" | צילום: AP / FLASH 90, פלאש/90

איך את מרגישה? מאילו תסמינים את סובלת?
"יש לי חום וקצת שיעולים, מקווה שאעבור את זה בסדר. אני בבידוד בחדר שלי, אם אני צריכה משהו אני אומרת להורים שלי והם ולפעמים גם האחים שלי מביאים לי את זה כמה שיותר מהר. אני מאחלת בריאות לכולם ותעשו טובה לעצמכם, לכו להתחסן כדי לשמור על הבריאות שלכם. גם לילדים קטנים יש תסמינים וזה לא כיף לחלות במחלה הזאת".

באפליקציית איזי ריכזו את כל המקומות בהם תוכלו לעבור בדיקת קורונה: