מינויו הקרב של סגן השר המיועד, אבי מעוז, לאחראי לתוכניות חיצוניות במשרד החינוך, עורר לא מעט הדים ושורת ארגונים הביעו חששות מהפקדת האחריות בידיו. בראיון ל"חדשות הבוקר", חבר הכנסת מטעם עוצמה יהודית, אלמוג כהן הביע הבוקר (שני) את עמדותיו לגבי דעותיו של מעוז.

"אני לא מסכים עם כל הדעות שלו", פתח כהן, "אבל יש דברים שהוא לגמרי צודק בהם. פורום המשפחות השכולות אשר מגיע לבתי הספר ויוצר איזשהי סימטריה בין הנרצחים שלנו לבין אותו המחבלים ארורים שאנחנו ארגנו הוא דוגמה". בשלב זה, העיתונאית והמגישה לינוי בר-גפן, אמרה: "זה שקר. אתה כנראה לא מכיר את הארגון, כי עושה רושם שממש לא למדת עליו".

מי עומד בראש הפורום?
כהן: "לא רלוונטי מי עומד, אני לא רוצה אותם בבתי הספר, יש חוק שנקרא 'שוברים שתיקה' - שאוסר על ארגונים כאלה להיכנס לבתי הספר. בבאר שבע הם ניסו להיכנס והצלחנו לעצור אותם, המשפחות של המחבלים הם לא משפחות שכולות - בטח שלא כמו הנרצחים שלנו. די ליצור סימטריה".

בר-גפן: "תן שם של מחבל אחד שהמשפחה שלו חברה בפורום. אתה יודע על אחד כזה?".

במהלך העימות שהתעורר בין השניים, כהן הגיב לדבריה של בר-גפן: "זה מה שאת רוצה שתלמידי ישראל ילמדו, מצטער להגיד לך שהבעיה היא שלך ולא שלי". 

כשאומרים דבר מסוים צריך להכיר את החומר, אתה מכיר את הארגון הזה?
כהן: "יש מישהי באולפן שלא נותנת לי אפילו להשלים משפט. בסופו של יום השם שלהם הוא מספיק גרוע בשביל לא להכניס אותם לבתי הספר. גברת לינוי רוצה שיכנסו? היא הבעיה. זה פסול ליצור סימטריה בין המשפחות השכולות שלנו למשפחות השכולות שלהם, וזה לא יהיה בתוך בית הספר - נקודה".

בר-גפן: "לקדש דעה כשאין מאחוריה בסיס עובדתי זאת בעיניי בעיה הרבה יותר קשה".

הטענה שלה הייתה שאי אפשר לפסול ארגון שאתה לא מכיר אותו באמת. 
כהן: "מכיר אותו מצוין, כבר השם בעייתי".

האם אתה תומך בכניסה של ארגונים להט"בים לבתי הספר או מתנגד?
כהן: "אני לא מכיר ארגונים כאלה ואני גם לא מסכים עם כל דעותיו של חברי אבי מעוז. אנחנו קואליציה הומוגנית עם קווי יסוד ברורים ויחד עם זאת אנחנו לא מסכימים על הכל וזה בסדר, אבל יש דברים שהוא צודק בהם. פורום המשפחות השכולות, תג מאיר, בצלם ושוברים שתיקה צריכים להיות בבתי הספר? 'שוברים שתיקה' הוכח בסרטון וידאו כארגון שמנסה להוציא פעולות כוחות צה"ל באזור הגדר בעזה. תגידו לי השתגענו? זה מה שהילדים שלנו צריכים ללמוד? לינוי לזה יש הוכחות?".

בר-גפן: "אני לא חושבת שאתה מכיר את הארגונים שאנחנו מדברים עליהם. אפשר לטעון טענות אבל השלב הבסיסי הוא קודם כל ללמוד מה אומרים ומי חבר בהם בכלל. אלה ארגונים של לוחמים על מה אתה מדבר? מבט מעמיק מאוד על החברה הישראלית".

כהן: "זה לא מעניין אותי מי חבר בהם, עצם הסימטריה והשם שלהם לא מקובלים".

שישה ימים בלבד נותרו לבנימין נתניהו לפקיעת המנדט שקיבל מנשיא המדינה, ועדיין לא נחתמו כל ההסכמים עם המפלגות החרדיות. אחרי פגישה לילית עם נציגי יהדות התורה, כהן אמר: "אני לא מתכוון להתייחס לפגישות המשא ומתן כי אני רוצה שהן יצליחו. מאמין שבקרוב מאוד ממשלת ימין מלא תשרת את כל אזרחי מדינת ישראל".