ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע אמש (ראשון) במסיבת עיתונאים כי הוא מסכים להצעת הפשרה שיזם חבר הכנסת צביקה האוזר, שלפיה אישור התקציב יידחה בשלושה חודשים. הלילה הצעת הפשרה אושרה בוועדת הכספים בכנסת והיום היא תעלה להצבעה במליאה בקריאה שנייה ושלישית. אם תאושר, האפשרות לבחירות תרד מהפרק.

שר המודיעין אלי כהן בירך על ההבנות בין הצדדים: "האחריות ניצחה, בעת הנוכחית עדיפה ממשלת האחדות השברירית על פני הליכה לבחירות", טען כהן ב"חדשות הבוקר", "יש לנו לא מעט אתגרים כמו סוגיית הקורונה, המשבר הכלכלי והאתגרים הביטחוניים מצפון ומדרום. צפויים לנו גם שינויים היסטוריים במזרח התיכון. יש חילוקי דעות אבל אני מקווה שבמהלך ה-120 ימים האלה האמון בין הצדדים ייגבר".

"אנחנו שומעים שפומפאו לא הגיע רק לאיחוד האמירויות, אלא צפוי להגיע גם למדינות נוספות שלהערכתי יקודם איתן הסכם שלום", המשיך שר המודיעין, "אנחנו נמצאים בחודש היסטורי עבור מדינת ישראל, הגעת פומפאו חשובה ביותר".

מדוע הליכוד לא מאשר את תקנון הממשלה כפי שסוכם בין הצדדים? גנץ איפשר לנתניהו למנות עוד שר כדי לפתור את כאבי הראש הפוליטיים שלו, ועכשיו הוא בנחיתות מספרית.
"זה נכון שיש לנו שר אחד יותר, אבל האם ניצלנו את זה? לכחול לבן יש זכות למנות עוד שר, היא יכולה לעשות זאת עוד היום, בהחלטה טלפונית. השיוויוניות בינינו קיימת מפני שעל מנת להעביר חוק בכנסת צריך 61, הליכוד לא יכולה להעביר חוקים בלי כחול לבן - ולהפך. לכל צד יש זכות וטו על הצד השני".

אבל נחתם הסכם קואליציוני, למה אתם לא מכבדים אותו?
"היו לא מעט מקרים שהשר אוחנה חיפש את השר ניסנקורן ואמר לו, בוא נקדם את תזכיר תקנון הממשלה. היו עיכובים, אבל אפשר להגיע לפתרון. הדבר המשמעותי הוא שעננת הבחירות חלפה והיום אחר הצהריים הכנסת תצביע ותעשה את הדבר הנכון והאחראי. אתמול נתניהו הוכיח שאנחנו הולכים עם מה שנכון ואחראי למדינת ישראל".