הסערה סביב המלצת הוועדה למינוי בכירים שלא למנות את ניצב צ'יקו אדרי לתפקיד מפכ"ל המשטרה נמשכת. שרת המשפטים איילת שקד השוהה בכנס במיאמי, התראיינה ל"חדשות הבוקר" (א') וקראה לראש הממשלה בנימין נתניהו להורות על ביטול הוועדה.

"הוועדה למינוי בכירים מיותרת. לאחר מינוי המפכ"ל על ראש הממשלה לבטל אותה ולשנות את הליך המינויים", אמרה הבוקר השרה שקד לניב רסקין. "יש מנגנון סינון ואישור של הפקידות הבכירה ולכן אין צורך בעוד מנגנון בדמות הוועדה". השרה נשאלה על ציוץ של העיתונאי בן כספית, בו הגדיר את עמדתה בעניין הוועדה כאלימה ומסוכנת והשיבה: "הרמתי טלפון לבן כספית והסברתי לו שהוא טועה. אנחנו לא ממנים רובוטים, מי שלא עושה לא טועה. לניצב אדרי אין עבירה פלילית או אתית, הפגישה שלו עם עורך הדין היא טעות, אבל אני לא רואה בזה בעיה חמורה".

השרה שקד נשאלה על העובדה שיצאה מהארץ למרות הדיבורים על "עוצר יציאות" בקואליציית 61 ח"כים ואמרה כי קיצרה את שהותה המתוכננת בארה"ב. לעניין הקואליציה הצרה התייחסה ואמרה: "יכול להיות שחוקים לא יצליחו לעבור אבל אם ירצו להחזיק את הקואליציה זה אפשרי. יש לי בעיה עם מפלגת "כולנו" שמנסה לעצור לי את חוק היועמ"שים. בחירות? יהיו ב-2019 זו ההערכה הכי מדויקת שאפשר לתת".

מוקדם יותר התארח באולפן חושף השחיתויות רפי רותם, שהפגישה בין ניצב צ'יקו אדרי לעורך דינו פיני פישלר, עומדת במרכז סערת מינוי המפכ"ל הבא. "מקורבת לאדרי התעניינה עם עו"ד פישלר הקליט את השיחה", חשף רותם במהלך הראיון. "זו מישהי שיש לה קשרים במשטרה, לא קצינה לשעבר. אם הכל בסדר, אז למה לבדוק אם השיחה מוקלטת?". על תוכן השיחה סיפר: "הם דיברו 40 דקות ואדרי ניסה להבין מה מהות הטענות שלי נגדו, זה דבר פסול. צ'יקו אדרי לא יכול להיות מפכ"ל, הוא עשה פשעים בסיפור שלי. הבאתי לשופט גולדברג מהוועדה למינוי בכירים ראיות והוא היה בהלם טוטאלי. צ'יקו אדרי הופיע בוועדה בלי לדווח על הפגישה הזו שזה חמור מאוד".

מקורבו של אדרי, ניצב בדימוס אורי בר-לב, התארח באולפן וטען: "עושים לצ'יקו אדרי סיכול ממוקד. השופט גולדברג מלכתחילה חיפש סיבה לפסול אותו. הפגישה של אדרי עם עורך הדין לגיטימית, אני זה שיזם אותה, לא דובר שם בכלל על הטענות של רפי רותם".

כתבת הפלילים של "חדשות הבוקר" עדי מאירי סיכמה את הדיון ואמרה: "ועדת גולדברג הצילה את המשטרה ממבוכה וממפכ"ל מאוד בעייתי. אני מעריכה שהוא לא ימונה בסופו של דבר, המינוי לא יעבור את מבחן בג"ץ".

"חדשות הבוקר" עם ניב רסקין. א'-ה', 6:15-9:00 בקשת, ערוץ 12