סדרת הכתבות של חדשות 12, "העשור של הרשתות החברתיות", תמשיך הערב (שני) במהדורה המרכזית. הסדרה מסכמת את העשור האחרון שבו הרשתות החברתיות שינו את כל תחומי חיינו מקצה לקצה, בין אם בגלל שימוש הפוליטיקאים בפייסבוק ובטוויטר, המחאות שנולדו ברשת כמו #METOO והמחאה החברתית ב-2011 ותופעות השיימינג והתמונות האינטימיות שמופצות ברשת חדשות לבקרים.

דרור גלוברמן, מגיש NEXT, סיפר ב"חדשות הבוקר" שאחרי שחקר את הנושא לעומק, גילה שהשימוש המוגבר ברשתות החברתיות נובע קודם כל מצרכים רגשיים. "מתחת לכוח הכלכלי והפוליטי העצום וההשפעה הטכנולוגית המטורפת, כשאני מסתכל לתוך לב האדם ובודק מה קורה כשהוא פוגש את הטכנולוגיה, הכל זה בעולמות הנפש, אלו צרכים נפשיים", סיפר גלוברמן.

"האנשים שתיכנתו את פייסבוק, אינסטגרם וטוויטר, לא חלמו לאן זה יוביל", המשיך גלוברמן, "הם אמרו, 'אנחנו שמים פה טכנולוגיה שרואה מה אתה עושה ונותנת לך את מה שאתה רוצה', אבל מה באמת אנחנו רוצים? תשומת לב, מרפא לזה שאנחנו בודדים לפעמים או לדיכאון, אישור מאחרים. פתאום יש רשת טכנולוגית שיודעת לתת לך את תשומת הלב והריגושים שאתה צריך יותר טוב מהאנשים שמסביבך, שנותנת לך תרופה לרגעים של בדידות ועצבות. זה מייצר תלות רגשית".

גלוברמן הודה שגם הוא נוהג להירגע באמצעות שימוש בסמארטפון: "אני מדבר איתכם עכשיו כשהיד שלי מונחת על הטלפון, זה מרגיע אותי", סיפר המגיש, "אם יש מחשבה שמעצבנת אותי, אני מיד מוציא את הטלפון. אני מחפש הסחות דעת, זה אוטומטי ובלתי נשלט. לפני חודשיים בסרט 'הקרב על המוח' ביקרתי במעבדת מוח, חיברו אותי לאלקטרודות וביקשו שאקרא ספר. מדי פעם שלחו לי הודעות וואטסאפ וגילו שבכל פעם שהיה פינג לחץ הדם שלי קפץ. הגוף שלי שייך לטלפון, הראש שלי לא שולט בו".