הפתעה נרשמה אתמול (ראשון) באולפן המהדורה המרכזית של חדשות 12, כשיו"ר מפלגת העבודה-גשר, עמיר פרץ, הופיע באולפן במראה חדש. פרץ גילח את השפם המפורסם שלו אותו טיפח במשך 47 שנים והסביר מדוע עשה זאת: "אני רוצה שכל אזרחי מדינת ישראל יוכלו לקרוא את השפתיים שלי ולהבין, לא אשב עם נתניהו. נקודה".

שני פרץ-קריב, בתו של פרץ, חשפה את הלבטים סביב ההחלטה לגלח את השפם: "להוריד את השפם של עמיר פרץ זה עניין שהוא סמלי מאוד, זה הסמל שלו. הייתה לא מעט התייעצות עם כל בני המשפחה, זה עניין מאוד אישי. אני הייתי בתחושות מאוד מעורבות, אבל אבא בא ואמר, 'תקשיבו, יש לי כאן הזדמנות להוריד את השפם ושכולם יקראו את השפתיים שלי ויבינו שאני לא בכיס של ביבי נתניהו".

יש שחושבים שזה גימיק לאור הדשדוש בסקרים. לא היית נבוכה מהגימיק הזה?
"לא, שפם הוא שפם, זה ממש לא גימיק כדי לקושש קולות, זה גימיק כדי לקבוע סדר יום. אנשים נפלו ברשתו של הספין הזה, אמרו לי, 'יש הסכם, ראינו את ההסכם'. על מה מערכת הבחירות הזאת? על להתעסק במי יישב עם ביבי? כולם חושבים שביבי ירכיב את הממשלה, ואני באה ואומרת שלא הוא ירכיב אותה".

עמיר פרץ נחשב בעבר למגנט מנדטים, מה קרה לו הפעם? הוא לא מתרומם מעל לארבעה-חמישה מנדטים.
"יש סקרים שמראים גם שבעה מנדטים ויותר. כולם, כולל חברי, נמצאים באיזשהו ערפול של שיח מאוד שטחי שמתקיים כאן. אתם בתקשורת צריכים לקחת אחריות ולהפנות את השיח למקום האמיתי, החשוב, ואז נראה את השינוי. אני רואה יום יום מצביעי ליכוד לשעבר שמגיעים אלינו, אני מקווה מאוד שגם האנשים שהטילו ספק במחנה השמאל והאמינו לספין על הדיל עם ביבי יבואו".

איך התחושות שלך בבוקר הזה אחרי האזעקה שנשמעה בפסטיבל בשדרות?
"אני מגדלת כאן שלושה ילדים, כל הורה יודע שזה הסיוט הכי גדול, להיתפס בחוץ כשזה מתרחש. תודה לאל שהיה יירוט מעל האירוע. ממשלת ישראל מפקירה אותנו פעם אחר פעם. אחרי אתמול אנחנו רוצים לא רק כיפת ברזל ביטחונית, אלא גם כיפת ברזל חברתית. הבחירות האלה הן על זוגות צעירים, על איך אנחנו מצליחים לחנך את הילדים שלנו, איך אנחנו מצליחים לרכוש דירה. מי חושב שקשישים יכולים להתקיים במדינת ישראל מ-2300 שקלים בחודש? זאת הפקרות חברתית".