אבי גבאי, יו"ר מפלגת העבודה והאלוף במיל' טל רוסו, מספר שתיים ברשימה, ביקרו הבוקר (שני) בזירת נפילת הרקטה במושב משמרת שבשרון והתייחסו להסלמה הביטחונית.

"אנחנו רואים הדרדרות נוספת במצב הביטחון של מדינת ישראל, יש חולשה מול החמאס. הדיבורים, הנאומים ומזוודות הכסף לא עובדים", טען גבאי והאשים את הממשלה בהדרדרות הביטחונית: "עשור שאנחנו לא מחלישים את החמאס ולא מנרמלים את עזה. צריך לעשות הפוך ממה שהממשלה הזאת עושה - ביד אחת להכות את החמאס חזק, לא דיונות ולא בבסיס הצי הימי שלהם שכבר מאה פעמים תקפו אותו, וביד השנייה לנרמל את עזה, לעשות הכל כדי שהאוכלוסיה שם תוכל לחיות בעולם נורמלי. החמאס רוצה את האוכלוסיה שלו חלשה, זה משרת אותו, לכן התפקיד שלנו זה לנרמל את עזה, לא לפחד. לעשות את הדברים הנכונים. ראש הממשלה מפחד ומי שמפחד, מה קורה? משלם במזוודות כסף".

לדברי רוסו, יש לגבש מדיניות ברורה וארוכת טווח להתמודדות עם המצב בעזה: "צריך להכות בחמאס, זה ברור, אבל גם לבנות איזושהי תקווה לסיר הלחץ הזה שנקרא עזה. צריך לעשות את ההפרדה הזאת עם האוכלוסייה", אמר והוסיף: "צריך להיות פה שינוי בתגובה, להכניס עוד פרמטרים כמו סיכול ממוקד. האזרחים בעזה מיואשים, החמאס מנצל את זה, בשבוע שעבר היו מהומות וחשבו שהנה זה יפיל את החמאס, אבל זה לא. זו תקלה חמורה, ארבע שנים שלא עשינו כלום ועכשיו המדיניות היא לכבות שריפות, שזה כרגע מזוודות הכסף. צריך מצד אחד לפגוע בחמאס בצורה יותר חזקה ומצד שני לבנות תוכנית שיקום לאזרח".

גבאי ורוסו התייחסו לסוגיית כיפת ברזל שלפי הדיווחים לא הוצבה באיזור השרון ולכן לא יירטה את הרקטה. "בסוף, השמיכה קצרה. אתה צריך להחליט איפה אתה שם את הכיפות ברזל שיש לך, זה אף פעם לא יהיה מספיק".

עוד אמר רוסו כי "אי אפשר לעשות כיפה מלאה על כל המדינה עם כיפות ברזל. אתה צריך להחליט על מה אתה שם משאבים, איפה אתה שם את השקל". גבאי הוסיף: "יש למדינה תקציב ביטחון של 60 מיליארד שקלים. האיום המיידי הממשי שרואים יום יום במדינה זה ירי טילים ולכן אנחנו נמצא את המשאבים כדי לכסות את מדינת ישראל בכיפות ברזל ובשרביט קסמים. זה האיום האמיתי על אזרחי מדינת ישראל וצריך לטפל בו".