תחרות מיס יוניברס שנערכה באילת הסתיימה לפנות בוקר (שני), כשהזוכה הגדולה היא הרנאז סאנדאו, נציגת הודו. נציגת ישראל, נועה כוכבא, סיימה את דרכה בתחרות בתחילת הערב ולא צלחה את הסינון הראשוני.

כמה שעות לפני כן, בחזרה הגנרלית, כוכבא לא חשה בטוב והתעלפה על הבמה. הבוקר הסבירה מה באמת קרה שם. "במהלך החזרה הגנרלית הרגשתי ממש לא טוב. ראיתי שחור בעיניים והתחלתי להיות מטושטשת", תיארה בשיחה עם ניב רסקין, "הבנתי שאני הולכת להתעלף וחשבתי שכדאי שאשב כדי שלא אפול ואקבל מכה, ואז זה יהיה חמור יותר".

"אכלנו בבוקר, אכלנו בצהריים, שתיתי. לדעתי זה קרה בגלל השילוב של הלחץ וההתרגשות מהמעמד", סיפרה כוכבא, "שבועיים שלא ישנתי כל כך כי ניסיתי לבלות כמה שיותר זמן עם החברות שהכרתי בתחרות".

מלכת היופי התמוטטה על בימת מיס יוניברס (צילום: מתוך "ערב טוב עם גיא פינס", קשת12)
נועה כוכבא חשה שלא בטוב על בימת מיס יוניברס | צילום: מתוך "ערב טוב עם גיא פינס", קשת12

על האכזבה מכך שלא העפילה לשלב מתקדם בתחרות אמרה כוכבא: "לא אשקר, זה כן מאכזב. התאכזבתי שלא אמרו את השם של ישראל, אבל הכל בסדר, הכל קרה לטובה. כנראה שזה לא משהו שהיה צריך לקרות לי ובדרך שלי. יקרו לי דברים טובים אחרים בהמשך. אני מפתחת אפליקציה ומנסה לשפר את הציונים שלי כדי להתקבל ללימודי רפואה. נהניתי מאוד להסביר על המדינה המדהימה שלנו ושוקלת להמשיך ולעשות את זה מהצד".

מה חשבת על הביקורת מצד לינור אברג'יל ומלכות יופי נוספות שיצאו נגד התחרות?
"אלה דעות שצריך להתקדם מהן, הן לא רואות את הצד הטוב שיש לתחרות הזאת. למיס יוניברס יש בין שניים לשלושה מיליון עוקבים. במהלך השנה שנבחרה היא מקדמת ותורמת, החיים שלה מלאים בעשייה. אפשר לנצל את הבמה הגדולה הזאת לדברים טובים. אני ניצלתי את הבמה הזו והוצאתי פילטר באינסטגרם בשותפות עם עמותת צלול, להעלאת המודעות למה שקורה לריף האלמוגים באילת".

את האירוע פתחה נועה קירל שביצעה על הבמה את השיר הבינלאומי שלה, "Bad Little Thing". הבוקר סיפרה: "אי אפשר להסביר את התחושות. מרגש שיא לחשוב שכל כך הרבה אנשים מכל העולם צפו בי, זה בלתי נתפס. זאת הבמה הכי גדולה שהייתי עליה, האירוע הכי מרגש וגדול עם כמות צופים מאוד גדולה. כמעט מיליארד איש צפו בי ושמעו את השיר שלי. כבוד ענק להעביר מסר על העצמה נשית ונשים חזקות ועוצמתיות".

"יש מלא אדרנלין אז אני לא מרגישה את העייפות, הירידת מתח תבוא כמה שעות אחרי", המשיכה קירל, "לא ישנתי כל הלילה אבל זה לגמרי היה שווה את זה. שרתי שיר שכל המסר שלו זה העצמה נשית, על נשים שלא צריכות מישהו לצידן כי הן מספיק יפות, חכמות וחזקות. יש בתחרות הזאת נשים מכל הסוגים, מגוון מאוד רחב של נשים מקסימות מכל העולם. זה כבוד בשבילי לעמוד על הבמה ולהעביר מסר כזה".