מי החדיר סם מסוכן מסוג PCP לכוס השתייה של נערה בת 13 במסיבת בר מצווה? לפני שבוע הוזמנה בתה בת ה-13 של יפעת מנתניה למסיבה של חבר מהשכבה. כעבור שעה הוזעקה יפעת למקום אחרי שבתה חשה ברע והתקשתה לנשום. תחילה סברו בני המשפחה שמדובר בהתקף חרדה, אבל בבדיקות בבית החולים נמצאו בדמה שרידי סם קשה.

"מישהו מילדי השכבה שם לה סם בתוך השתייה. היא הגיעה למסיבה בריאה ויצאה משם מסוממת", סיפרה יפעת ב"חדשות הבוקר". "התחושות קשות מאוד, זעזוע עמוק. זה מפחיד. איבדנו שליטה. אני לא יכולה לשלוח את הילדה שלי לאירוע של הכיתה ושהיא תחזור הביתה בשלום. הנוער יצא משליטה, הוא חושב שמותר לו לעשות הכל. זה קרה פה בתוך השכונה הקטנה שלנו, מתחת לבית, מתחת לאף".

מה קרה שם באותו הערב?
"בתי הוזמנה למסיבת בר מצווה של חבר מהשכבה. כעבור שעה בערך התקשרו אלי שהילדה בקושי מצליחה לנשום, בוכה בהיסטריה ושאבוא מהר. הגעתי לשם אחרי שתי דקות וחשבתי שזה התקף חרדה. היא לא חוותה משהו כזה אף פעם, אבל הייתה לי תחושה. מצאתי אותה מוקפת בבני המשפחה, מטפלים בה, מחבקים אותה, מנסים לעזור לה לנשום. ראינו שהיא לא מצליחה להירגע אז הזמנו אמבולנס. כשהוא הגיע היא הייתה קצת יותר טוב, בדקו אותה אבל גם הם חשבו שזה התקף חרדה, אמרו לי שאין צורך לפנות אותה ולקחתי אותה הביתה".

היא תיקשרה, הייתה בהכרה?
"היא הייתה בהכרה אבל לא הצליחה לעמוד על הרגליים, לא הרגישה את הרגליים, חשה סחרחורת, בחילות וקוצר נשימה מטורף. ניסינו להרגיע אותה, לחבק אותה, לעזור לה לנשום, להסביר לה איך לנשום, לקחת אוויר ולהירגע. לאט לאט היא באמת נרגעה, אבל אחרי שעה-שעתיים היא חטפה שוב התקף. עדיין היינו בתחושה שזה התקף חרדה ולכן לא פינינו אותה. בבוקר רצתי לקופת חולים והרופאה, למרות שגם היא חשבה שזה התקף חרדה, ראתה שהיא לא מצליחה לחזור אלינו ולעמוד על הרגליים ושלחה אותי למיון".

מה אמרו במיון?
"בדקו אותה ובהתחלה ראו שהכל תקין, אבל ברגע שהיא אמרה להם שהיא הייתה בבר מצווה זה הדליק להם נורה אדומה. באותו רגע הם החליטו לעשות לה בדיקות שתן, אישפזו אותה ולמחרת בבוקר קיבלנו את הבשורה שזה אכן סם מאוד מאוד קשה שגורם להזיות, סם PCP. במזל הילדה שלי כאן כרגע".

פנית למשטרה?
"ברור, באותו הרגע שאמרו לנו בבית החולים שזה סם הם גם הם דיווחו למשטרה. ברגע שהכינו לי את כל הטפסים והמסמכים, טסתי לשם והגשתי תלונה. האמא של הילד של בר המצווה הגיעה איתי והגשנו יחד תלונה. אני מחכה לתשובות".

איך בתך מרגישה היום?
"היא מתאוששת, הרבה יותר טוב. גופנית היא כבר בסדר גמור אבל נפשית יש לה עוד דרך. ברגע שהיא הבינה מה עבר עליה היא נכנסה ללחץ ולחרדה, המחשבה שזה ילד מהשכבה ערערה אותה. היא איבדה אמון בכולם, התנתקה, לא הסכימה לדבר עם אף אחד. לאט לאט היא תהיה בסדר. לא אנוח עד שיתפסו את האשם".