זה קרה ביום חמישי האחרון: איתי מילנר, סגן הקונסול הישראלי בשיקגו, הזמין כהרגלו מונית דרך אפילקציית "אובר". לפתע, כשקיבל טלפון וענה בעברית, צרח עליו הנהג שירד מיד מהרכב, למרות שבאותו רגע נסעו בכביש ראשי. "ראיתי שנאה בעיניים שלו", סיפר הבוקר סגן הקונסול בראיון ל"חדשות הבוקר" עם ניב רסקין. "שאלתי אם זה בגלל שדיברתי עברית והוא ענה שכן. הבנתי שעדיף לרדת ולאחר שיצאתי מהרכב חשבתי לעצמי שמדובר בתקרית חמורה".

"זו תחושה מאוד לא נעימה ומעבר לכך, יצאתי במקום בו אין מדרכה וזה כביש מהיר ומסוכן", הוסיף סגן הקונסול, "יש לנו תקריות אנטי ישראליות מתחת לקונסוליה, אבל לנהג לא הייתה דרך לדעת שאני דיפלומט ישראלי והוא הגיב ככה רק בגלל הדיבור בעברית. זה לא משהו נפוץ פה, אבל עכשיו לאחר המקרה קיבלנו הוראה לא לדבר בעברית בציבור".

את מה שקרה פירסם סגן הקונסול מילנר בפוסטים ברשתות החברתיות, שזכו להד ציבורי רחב. "משהו כמו מיליון וחצי אנשים ראו את הציוץ שלי בטוויטר, גם המשטרה וגם חברת אובר פנו אליי, אמרו לי שזה לא מקובל ולא מוכנים לעבור על זה לסדר היום". בתגובה, חברת אובר עצמה הודיעה כי תפטר את אותו נהג והוציאה הודעת גינוי של המקרה.

"חדשות הבוקר" עם ניב רסקין: ראשון עד חמישי ב-06:15 בקשת, ערוץ 12