השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, עלה הבוקר להר הבית. זאת, על אף הדיווחים כי ראש הממשלה בנימין נתניהו ביקש ממנו שיידחה את עלייתו להר לאור מסרים שקיבל מאיחוד האמירויות וממצרים ומתוך הרצון להמתין להערכת מצב מעודכנת מגורמי הביטחון: שב"כ, מל"ל והמשטרה. בעקבות השיחה עם נתניהו היה נדמה שהשר בן גביר מוכן לדחות את עלייתו להר הבית, אלא שהבוקר, בליווי אבטחה כבדה, עלה כאמור להר.

בהודעה שפרסם בן גביר נמסר, "הממשלה שלנו לא תיכנע לאיומי החמאס. הר הבית הוא המקום החשוב ביותר לעם ישראל. אנחנו שומרים על חופש התנועה למוסלמים ולנוצרים, אבל גם יהודים יעלו להר. מי שמאיים, צריך לטפל בו ביד ברזל".

לדברי בן גביר, קיים אמש הערכת מצב עם מפכ"ל המשטרה, מפקד מחוז ירושלים וראש השב"כ, והשלושה קבעו כי אין מניעה שיעלה להר הבית הבוקר.

השר איתמר בן גביר בהר הבית
השר איתמר בן גביר בהר הבית

חבר הכנסת צביקה פוגל ממפלגת עוצמה יהודית התייחס לכך הבוקר, "בן גביר עיצב מציאות הבוקר לכל המזרח התיכון, שהוא מממש את זכותו והבטחתו לעלות להר הבית כפי שהבטיח לציבור וכפי שמגיע לו. הכל חוקי, מסודר, מתואם עם המשטרה ועם כל מי שצריך. ככה היה נכון לעשות. המזרח התיכון צריך להבין שעל מדינת ישראל לא מאיימים. אני לא מכיר בקשה מפורשת מראש הממשלה לבן גביר: 'אל תעלה'".

"יש כאן עוצמה. לא רק עוצמה יהודית, עוצמה ישראלית. אנחנו עושים על פי החוק את מה שמותר לנו ומביעים ריבונות במקום שמותר לנו. אנחנו לא עושים שום דבר חריג. שאף אחד משום מקום לא יאיים עלינו: לא ברקטות, לא בטילים ולא ביחסים ידידותיים. בואו נשמור על זכותנו, לפחות בתוך ארץ ישראל".

נתניהו ביקש ממנו שלא לעלות בגלל הרגישויות והביקור המתוכנן באמירויות, למה הוא היה צריך לעשות את זה עכשיו?
"מה זאת אומרת למה? למה זה קשור בזמן? לאיתמר לא הייתה שום כוונה לתקוע אצבע בעינו של נתניהו. מבטיח שהאירוע הזה יעבור בדיוק כמו שהוא התחיל: בשקט, בצנעה, בביטחון. כך הוא גם ייגמר. שהמזרח התיכון, כולל כל שכנינו וידידותינו מהסכמי אברהם ואחרים, יבינו שאנחנו לא פועלים כדי לחמם את הגזרה, אנחנו פועלים כדי לממש את זכותנו על ארץ ישראל. שלא נשכח שהארץ ניתנה לעם היהודי".

השר איתמר בן גביר עולה להר הבית
השר בן גביר עולה להר הבית