הדרמה הפוליטית בכנסת אמש: לקראת ההצבעה על הצעת ראש הממשלה בנימין נתניהו להרכב הוועדה המסדרת, בליכוד הושגו הבנות עם ימינה - ונפתלי בנט וחבריו לסיעה הצביעו בעד ההצעה הזו. עם זאת, יושב ראש רע"ם, מנסור עבאס, הפתיע כשהתנגד להצעה בעקבות דיל שסגר עם יאיר לפיד - ובכך ההצעה נפלה עם 60 חברי כנסת שהתנגדו לעומת 58 שתמכו.

מיד לאחר מכן הועלתה להצבעה ההצעה של לפיד להרכב הוועדה, בה תמכו חברי הכנסת מרע"ם ומהרשימה המשותפת - ובכך היא עברה ברוב קולות. בגוש לפיד מאוכזבים מבנט על שהלך עם הליכוד בהצבעה הזו - ומביעים הבוקר ביקורת על "המשחק הפוליטי" שהוא משחק לטענתם מאז הבחירות.

"הגענו לרגע האמת שבו צריך לשים את המשחק הפוליטי בצד", אמרה שרת התיירות אורית פרקש הכהן מכחול לבן בשיחה עם ניב רסקין ב"חדשות הבוקר", "בעיניי בנט וימינה לא תוכל לאורך זמן להחזיק את כל הקלפים ולאחוז בחבל משני קצותיו. אני קוראת מפה לימינה - חבל על הזמן, חבל על הכדור הזה".

לא מטריד אותך שבנט הצביע עם הליכוד? הוא שחקן המפתח בממשלה שאתם רוצים להקים.
"בהחלט מטריד. במערכת הבחירות בנט חזר ואמר 'לא פרנסה, לא מעניין'. בוא, תפדה את הקלף הזה ותעסוק באמת ב'לא פרנסה, לא מעניין'. לא בבחירה ישירה, לא בנשיאות ולא בהשנאה בין יהודים לערבים ובין חילונים לדתיים. בצד של הליכוד אנחנו לא רואים גוש ימין, אלא ממשלה שמשועבדת לאיש אחד עם הרבה מאוד בעיות שלא מצליח להקים ממשלה. הוא עסוק בלייצר מנגנונים פוליטיים שיחלצו אותו מהסבך".

איך רקחתם את התרגיל שעשיתם עם מנסור עבאס?
"ברגע שהיו 57 לטובת גוש השינוי ו-52 לליכוד, הכל היה תלוי בימינה וברע"ם. כל היום דובר על זה שימינה תצטרף אלינו לגוש השינוי, בדקה התשעים הם העדיפו להצטרף לליכוד כדי לקבל יותר כוח בוועדה המסדרת. עבאס לא הצטרף להצעת הליכוד והצביע ביחד עם גוש השינוי, לשיטתו לאור ההסתה של סמוטריץ'. אני מקווה שברע"ם מבינים שהמקום שלהם הוא לא בממשלת ההסתה של בן גביר. עוד לא השתתפתי בדיון אחד במליאה שבו לא שמעתי את בן גביר צורח על המפלגות הערביות, וחוזר חלילה".

גם אם נתניהו יחזיר את המנדט, זה נראה שגם בצד שלכם זה לא הולך לשום מקום.
"אני לא מסכימה, הדברים פשוט לא סגורים וכל צד בשתי המפלגות האלה עדיין מושך את הקלפים. בפוליטיקה שום דבר לא בטוח עד שהוא לא סגור, יש עוד פרק זמן למנדט בצד של נתניהו, נקווה שלא יצליחו להרכיב ממשלה ושהמנדט יעבור לגוש השינוי. למען הציבור במדינת ישראל צריכים לרפרש ולהתחיל לעסוק במהות".