אמש (ראשון) בחר דוד ביטן לשתוק בחקירתו הרביעית, במשך חמש שעות הוא ישב ולא השיב לשאלות חוקרי להב 433. ב"חדשות הבוקר" עם ניב רסקין דנו בשאלה מדוע בחר יו"ר הקואליציה לשעבר לשתוק בחקירתו? "ביטן עשה סוג של ברוגז עם החוקרים", הסבירה העיתונאית עדי מאירי, "כביכול מאחר והם רוצים לפרסם את רשימת המוזמנים לחתונת בתו ולהביך אותו ואת מקורביו. אם ביטן לא ימסור לחוקרים את רשימת המוזמנים לחתונת בתו, הבת עצמה ובעלה צפויים להיות מוזמנים לחקירה גם כן".

לדבריה של מאירי, ביטן חושש, או כפי שאמר גורם בכיר אותו ציטטה: "כשביטן גילה מה יש לחוקרים נגדו הוא יצא מיוזע ולבן כמו סיד. הוא היה בשוק ממה שיש לחוקרים ואמר דברים שלא התיישבו עם הממצאים. השתיקה שלו רק יכולה לסבך אותו משפטית, כי החוק אומר ששתיקה עלולה לשמש נגד הנחקר".

פרקליטו של ביטן, עורך הדין אפרים דמרי, הגיע גם הוא לאולפן והגיב לדברים: "הוא שתק כי כבר לא יכל לשאת את התקשורת והפרשנויות בחוץ. הפרסומים פגעו בכבודו ובזכויותיו הבסיסיות. שמעתי שכבר מפרשנים האם הנשיא ייתן לו חנינה. זה הזוי. כל הפרסומים מתוך החקירה לא מבוססים. הוא לא לקח שום הלוואה, החתונה מומנה ממתנות. הוא מסר את גרסאותיו אבל בחקירה האחרונה העדיף לעצור את גל השמועות בתקשורת. ההר יוליד עכבר בחקירות האלו".

"חדשות הבוקר" עם ניב רסקין, א'-ה' ב-06:15, ערוץ 12