לאחר שאתמול הוחלט על פיזורה של הכנסת לקראת בחירות שיתקיימו בחודש אפריל 2019 העלו המפלגות הילוך בקמפיין שלהן. חבר הכנסת דוד ביטן (ליכוד) העריך הבוקר כי לא יוגש כתב אישום כנגד ראש הממשלה לפני הבחירות. את הדברים אמר ביטן בראיון עם ניב רסקין ב"חדשות הבוקר" (ערוץ 12).

"אני מעריך שלא יהיה כתב אישום לפני הבחירות. אם ליועץ המשפטי אביחי מנדלבליט תהיה מסקנה בעניין לפני אפריל? אני מצפה שלא יאמר אותה". בדיון השתתפה גם חברת הכנסת סתיו שפיר ("המחנה הציוני") שהתעמתה עם ביטן.

בין היתר אמרה ח"כ שפיר: "בקואליציה רק תוקפים את כולם ולא לוקחים אחריות. כל מה שיש להם למכור זו הסתה". ביטן התעמת עם חברת הכנסת ואמר: "אנחנו תוקפים את המשטרה והפרקליטות? אנחנו רק משיבים להתקפות שלהם עלינו".

על אמירתו של אבי גבאי אמש כי הבחירות הם בינו לבין נתניהו אמרה חברת מפלגתו: "אני סומכת על אבי גבאי וציפי לבני שיעשו את החיבורים הנכונים כדי שננצח את הבחירות. בני גנץ? הוא צריך לחבור אלינו".

בהמשך עלה לשידור יושב ראש הקואליציה, חבר הכנסת דוד אמסלם מהליכוד והתייחס לטענות לפיהן הבחירות הוקדמו בגלל חקירות נתניהו: "תופרים תיקים לראש הממשלה, יש כאן רדיפה. הדמוקרטיה הישראלית מתרסקת, התקשורת רוצה שנתניהו ייפול". על דבריה של שפיר על כך שראש הממשלה חשוד בשחיתות אמר אמסלם: "אנשים מתנשאים ויהירים מטיפים לנו מוסר".

חבר הכנסת עופר שלח ("יש עתיד") התייחס גם הוא להקדמת הבחירות ותהה: "ב-4 שבועות הסתיימה תקופה בטחונית מורכבת שנתניהו דיבר עליה? אני מאמין שהציבור הישראלי יעשה בחירה ערכית בשלטון אחר. זאת הולכת להיות מערכת בחירות אלימה, אני מקווה שלא תהיה אלימות פיזית".

"חדשות הבוקר" עם ניב רסקין. א'-ה', 6:15-9:00 בקשת, ערוץ 12