אתמול (שבת) שודר ב"חדשות סוף השבוע", ראיון מיוחד של דנה ויס עם היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט. מאז שידור הראיון נראה שהמערכת הפוליטית ובראשה רה"מ נתניהו, סוערת כשברוב התגובות עולה תמיהה בנוגע לעיתוי שבו בחר מנדלבליט להתראיין. ב"חדשות הבוקר עם ניב רסקין" סיפרה ויס על המפגש שלה עם האיש שאחראי כרגע לקבל את אחת ההחלטות המכריעות במערכת הפוליטית ובמערכת הבחירות הנוכחית בפרט.

"הייתי הרבה שנים כתבת משפט ואני זוכרת את הרגע הזה שבו אנחנו באים לסקר סיפור ואני רואה את האנשים שזה כל העולם שלהם. אני באמת יכולה להבין את האדם שבצד השני, שגורלו האישי עומד להיחרץ", הסבירה ויס בהתייחס למתקפה שאליה יצא נתניהו מאז שידור הכתבה, "האם זה נכון לתקוף עיתונאים? כשאתה ראש ממשלה, זו כבר שאלה אחרת. אני חושבת שזה לא נבון ולא ראוי כשאתה ראש ממשלה".

על עיתוי הראיון אמרה ויס: "הרבה פעמים דברים קורים בקצב משלהם מבחינה עיתונאית ואחר כך מתחברת המציאות מבחוץ. זה פרויקט שאנחנו עובדים עליו כמעט חודש וחצי ועיתוי שידור הכתבה תלוי בהרבה גורמים". ויס הסבירה גם את הסיבה שבגינה יצאה לדרך עם סדרת הכתבות שבמרכזה הראיון עם היועמ"ש. "מבחינתי כרגע זה האיש הכי משפיע היום על המערכת הפוליטית, ההחלטה הכי משמעותית בבחירות 2019 תתקבל במשרדו של אדם אחד, שמקבל החלטה אחת ומעבר לכך שהוא מציין בפברואר חצי קדצניה. בבחירות האלה ריתק אותי איך הדברים נראים מנקודת המבט של האיש הזה", הסבירה ויס.

מאז שידור הראיון הושמעה ביקורת על העיתוי בו בחר מנדלבליט להתראיין והוטל ספק במניעיו. על כך אמרה ויס: "אני לא יודעת מה האינטרס שלו ולמה עד כה הוא לא ישב לראיון. היה חשוב גם לאנשים שעובדים סביבו לשים את הדברים על השולחן. אני יצאתי מהסיפור הזה עם ההבנה שהדברים נעשו מתוך מקצוענות ומתוך מחוייבות פנימית עמוקה לראיות ולאמת. הוא עושה את זה לא בגלל שהוא מחפש את ראש הממשלה, אלא כי הראיות מאפשרות להגיש כתב אישום. אני חושבת שצריך לדרוש דין אחד לראש ממשלה ודין אחד לכל אדם אחר".

"חדשות הבוקר" עם ניב רסקין. א'-ה', 6:15-9:00 בקשת, ערוץ 12