רס"מ אמיר ח'ורי ז"ל ששירת כאופנוען בתחנת המשטרה בתל אביב, נרצח בפיגוע בבני ברק אחרי שהיה הראשון להסתער על המחבל ואף הצליח לחסל אותו. הלוויתו תיערך היום (חמישי) בשעה 17:00 בבית העלמין הצבאי בנוף הגליל, כשבין השעות 10:00 ל-16:00 תתקיים פרידה ואשכבה בכנסיית הבשורה בנצרת.

בעקבות המעשה האמיץ של ח'ורי בליל הפיגוע, הוחלט במשטרה להעניק לו צל"ש. הבוקר בת הזוג שלו, שני ישר, שוחחה עם נסלי ברדה והתייחסה לכך: "צל"ש? מה זה נותן? גם לפני כמה חודשים הוא קיבל תעודת מצטיין, הוא כל הזמן קיבל מצטיינים. הוא לא פה, אז מה אעשה עם הצל"ש שלו? אני מאושרת שכל המדינה יודעת שהוא גיבור, שאף אחד לא מקטלג אותו ושהוא פשוט גיבור לאומי. אמיר הוא שוטר בלב ובנפש, הוא לויאלי למדינה הזאת בכל כולו, יותר מאלף אנשים אחרים שלא אוהבים את המדינה הזאת באמת כמוהו".

"אמיר היה גיבור, לוחם, הבן אדם הכי טוב בעולם. היה לו לב, אהבת חינם, הוא היה בן אדם טהור", סיפרה שני, "רציתי שהוא ישמור על עצמו בשבילי, הייתי אנוכית לעצמי. אכפת לי מעצמי, אבל הוא לא היה כזה. הוא שם את עצמו במקום האחרון - קודם כל האחריות שלו כלפי העבודה, התפקיד והאזרחים. זה מושרש בו, בגוף ובלב שלו. זה אמיר שלי. אני מכירה אותו הכי טוב בעולם, יודעת מי הוא היה - הבן אדם הכי אמיץ בעולם".

התפרסם תיעוד ממצלמת הגוף שנשא, ההסתערות על המחבל.
"הוא נסע כמו משוגע, בטירוף, לא היה אכפת לו, הוא לא ראה בעיניים סיכון, ירי או זירת קרב באותו הרגע. הוא לא ראה כלום, רק היה מעניין אותו להגיע ראשון ולהיות זה שעוצר את הבלגן. הוא תמיד אמר שאם יהיה איזשהו פיגוע הוא יהיה הראשון שיגיע לשם ויעצור את התופת הזאת, כי לאף אחד לא מגיע למות. אני לא רציתי להיות חלק מהדבר הזה. כאב לי על אחרים כשראיתי שהם עוברים את זה ואמרתי, איך מתמודדים עם דבר כזה? עכשיו אני צריכה להתמודד עם דבר כזה. הוא הבטיח לי שישמור על עצמו בשבילי".

שני הגיעה אתמול לבית משפחת ח'ורי בנוף הגליל שם פגשה את האב ג'ריס ח'ורי, גמלאי של משטרת מחוז תל אביב. ג'ריס סיפר על הקשר המיוחד עם בנו: "שירתי במשטרה במשך 32 שנה אז הייתה לנו שפה משותפת. תמיד היינו מדברים על העבודה. תמיד יש את המחשבה שהבן שלך נמצא בסכנה, אבל ישר אתה מדחיק"

"שלשום ראיתי את הפיגוע שהיה בחדרה, ראיתי את השוטרת מנתניה ואת השוטר הדרוזי שנהרגו. אמרתי לעצמי שאולי מחר אלך לנחם אותם אפילו שאני לא מכיר אותם, כי כל השוטרים משפחה. לא ידעתי שיבואו לנחם אותי. הוא גיבור, הציל חיים של הרבה אנשים - זו הנחמה היחידה. איך הלך לי ככה גיבור ישראל".

משפחתו של השוטר אמיר חורי, שנרצח בפיגוע עם משפחתו
משפחתו של השוטר אמיר ח'ורי ז"ל

אלפי חרדים צפויים להגיע היום להלוויתו של ח'ורי ז"ל, כאות תודה על מעשה הגבורה שלו שהציל תושבים רבים מהעיר בני ברק. חנן רובין, תושב היישוב אלון, היה זה שפתח ביוזמה המרגשת הזאת. הוא ביקש לממן אוטובוס שיסיע חרדים מירושלים להלוויה, ותוך זמן קצר היוזמה תפסה תאוצה גדולה ורבים נענו. "דמיינתי בראש את הסצינה הזאת של בית עלמין עם נוצרים, חרדים, ערבים ויהודים, ואמרתי שזה מה שצריך לקרות עכשיו", הסביר רובין, "קמתי בבוקר והתחלתי לגלגל את זה, וזה הפך להיות מטורף".