לקראת היממה הדרמטית שבה יוכרע האם הולכים לקלפי או מגיעים לפשרה ברגע האחרון שתאפשר את המשך קיום הממשלה, בכחול לבן נוטים להצביע בעד פיזור הכנסת מחר (רביעי). יושב ראש הסיעה - שר הביטחון וראש הממשלה החליפי, בני גנץ, צפוי להודיע על כך במסיבת עיתונאים.

שרי העבודה, עמיר פרץ ואיציק שמולי, הודיעו הבוקר כי יתמכו בהצעת יש עתיד-תל"ם לפיזור הכנסת. בכחול לבן ממתינים עדיין להצעת פשרה שלא יהיה ניתן לסרב לה מהליכוד, אלא שזו כרגע לא על הפרק.

"אנחנו לפני יממה דרמטית. אם לא יהיה שינוי של הרגע האחרון, נצביע מחר בעד פיזור הכנסת", הודיעה שרת התיירות וחברת כחול לבן, אורית פרקש הכהן, בשיחה עם ניב רסקין ב"חדשות הבוקר", "ההחלטה עוד צריכה להתקבע ולהתכנס. מה שפרץ ושמולי אמרו מבטא את הלך הרוח שלנו. התחושה מאוד ברורה - נכנסנו לממשלה בתקופה שהציבור מדמם כדי לעבוד בשבילו, אבל שבשביל זה צריך תקציב. נתנו 100 ימי חסד, אבל ראש הממשלה עובד בשביל עצמו".

"ננהג באחריות עם כל פשרה שתבוא, נקשיב לה, אבל כרגע זה לא פשרות אלא קשקושים", המשיכה פרקש הכהן, "חוזרים אלינו עם הצעות שכולן נוגעות לעניינים של ראש הממשלה. לא נכנסנו לממשלה כדי לטפל בבעיות של איש אחד, להפך. אחרי תקופה מסויימת הוא היה צריך לפנות את מקומו, לטפל בעניינים שלו ולתת לבני גנץ להחליף אותו".

ואתם מאמינים שזה לא יקרה? הוא לא יכבד את הסכם הרוטציה?
"ראש הממשלה יעשה הכל כדי שזה לא יקרה, הוא מחפש כל דרך. הוא מפר ביד גסה את ההסכם שהוא חתם עליו. הוא ישב באולפנים שלכם, הסתכל לציבור בעיניים בלי למצמץ, עשה מסיבת עיתונאים וקרא לאחדות. כך הוא קשקש גם אתמול, קרא לאחדות תוך שהוא מפרק את ההסכם ולא מכבד אותו".

אתם לא באמת רוצים להגיע לבחירות.
"בחירות רעות לעם ישראל. מזכירה, מי שמנע בחירות רביעיות היא כחול לבן. שילמנו מחיר מאוד גדול כי כולנו בחדר אמרנו, מספיק, אחרי שלוש פעמים בכזה משבר עולמי, בריאותי, חברתי ופוליטי, נכנס ונביא את האחדות. אבל כשנכנסים לממשלה שבה ראש הממשלה חושב רק על עצמו ועל העניינים האישיים שלו, כמו בסיפור התקציב, זה עצוב ומצער. ראש הממשלה רוצה לגרור את כולנו לסיבוב ועוד סיבוב עד שיימצא את הממשלה שתיתן לו חסינות. הטריק שלו הפעם זה דרך התקציב. זה טריק אחד יותר מדי. התקציב זה אחד הקווים האדומים של כחול לבן".

מה לגבי פשרה שאומרת - הממשלה תכהן ארבע שנים וכהונת נתניהו תוארך בחצי שנה?
"כרגע אין שום דבר רציני על הפרק. אני לא רואה בזה תוחלת. אם תוצע הצעה רצינית, ארצה להבין איך היא מתכתבת עם התקציב, האם יש בה ערובות ולא רק מילים ואיך היא מגובה במעשים. אנחנו מתכנסים ומדברים".