אחת הסיבות שגרמו להדבקה המונית בנגיף הקורונה בישראל, היא העובדה כי חולים רבים הסתובבו במרחב הציבורי מבלי לדעת שנדבקו במחלה, זאת משום שלא הופיעו להם תסמינים כלל. אחת מהם היא חולה 666, שירה עזר בת ה-23 מפתח תקווה.

"כנראה שנדבקתי במועדון ב-6 במרץ, היו שם שני תיירים חולים, 92 ו-98", סיפרה עזר ב"חדשות הבוקר", "באותה תקופה היו פחות מ-17 חולים בארץ, לא הייתה מודעות. לא הכרתי את החולים בכלל, אין לי הסבר איך נדבקתי. זה באמת מפתיע. עוד חברים שהיו במסיבה חולים גם כן".

עם פרסום החקירה האפידמיולוגית של החולים ששהו במסיבה עזר צייתה להנחיות והכניסה את עצמה מיד לבידוד, אלא בימים שלפני כן הסתובבה מבלי לדעת כי נדבקה בנגיף. היא גילתה זאת במקרה ביום הבידוד האחרון: "אמא שלי הכינה עוגת שוקולד חמה מהתנור, אכלתי אותה ולא הרגשתי טעם. זה היה ממש מפחיד. לא הבנתי עדיין שזה קורונה, כי אז לא היה את המידע שיש היום על חוש הטעם ועל העיניים שכואבות. כמעט שבועיים מהיום שבו הייתי במועדון, ביום שהייתי אמורה לצאת מבידוד, הודיעו לי שנדבקתי בקורונה".

איך הרגשת כשקיבלת את ההודעה?
"העירה אותי פקידה ממשרד הבריאות, היא הייתה אדיבה בטירוף. הייתי עצובה, היא לקחה ממני לו"ז ובכל פעם אמרתי לה, 'לצערי הייתי בקניון, לצערי הייתי פה'. היא אמרה לי, 'שירה, אין לצערי, את לא ידעת. התנהגת כרגיל כי חשבת שהכל כרגיל'".

את חשה אשמה מסויימת, אפילו שבאמת לא יכולת לדעת ונהגת בתום לב?
"בשלושת הימים הראשונים הרגשתי אשמה מטורפת כי גם הלכתי לבקר את סבתא שהיא בסיכון. היה לה יום הולדת, לי לא היו שום תסמינים והלכתי לבקר אותה. תודה לאל היא בסדר, אבל כל השבועיים האלה הייתי בפחד שחלילה הדבקתי אותה. היו אנשים שנכנסו לבידוד בגללי, יכול להיות שיש אחד שנדבק ממני ואני בקשר איתו. מקווה שהוא מרגיש טוב עכשיו".

מה מצבך היום?
"אני מרגישה טוב, אין לי תסמינים כבר הרבה זמן. חזר לי חוש הטעם, שזה הכי הפחיד אותי. החום עבר לי תוך יומיים, הייתה לי במשך שבועיים חולשה מטורפת. הייתי לא חיונית, במיטה כל הזמן, בטטה. בשבוע האחרון התחזקתי באופן משמעותי".

את מדמיינת את הרגע שתוכלי לצאת מהבידוד?
"בטח. יש לי דשא מתחת לבית, פשוט אלך ואשב שם, אחרי יותר משבועיים שאני בחדר בבית. אתרגש מאוד ביום שאצא החוצה".