בבית הנשיא מתנהלים בימים האחרונים מגעים אינטנסיביים על הסכם פשרה בנושא החקיקה המשפטית, כשלדברי הגורמים המעורבים הושג סיכום המקובל על ראש הממשלה ואנשיו. במוקד הצעת הפשרה: ריכוך החוק לביטול עילת הסבירות, הרכב הוועדה לבחירת שופטים לא ישתנה והקפאת החקיקה ל-18 חודשים שתעוגן בחוק יסוד.

בליכוד מכחישים: "הפרסומים אינם נכונים ולא הייתה שום הסכמה". מבית הנשיא נמסר: "כחלק מהמאמצים מקיים הנשיא שיחות עם ראשי הקואליציה והאופוזיציה, במטרה להביא לדיאלוג שיביא להסכמות רחבות". השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הבהיר: "שש האצבעות של עוצמה יהודית יצביעו נגד כניעה ככל והיא תעלה להצבעה", במחנה הממלכתי שותקים בינתיים - ומה חושבים חברי הכנסת מהליכוד?

חבר הכנסת דני דנון מסרב בשלב זה להצהיר האם הוא תומך בהצעת הפשרה או לא: "כרגע אנחנו ניזונים משמועות, מחצאי דברים ומהכחשות. הדרך נכונה, אנחנו רוצים להגיע להסכמה רחבה ולהידברות. אני מצטער לשמוע את לפיד שולח הודעות מביקורו בארצות הברית. על הכל הוא אומר לא. הוא מזכיר לי את הדובון לאלא, שאומר לא זה ולא זה ולא זה. זה לא רציני, זה לא אחראי, בלי לדעת את הפרטים".

"ניסיון להגיע להסכמה רחבה זה הדבר הנכון. אף צד לא יקבל את כל מה שהוא רוצה. אנחנו לא נתקפל לחלוטין ולא מצפים מהצד השני להתקפל לחלוטין. לא תהיה התקפלות מוחלטת מהצד שלנו, אבל מצד שני יהיו מחירים".

ההצעה הזאת מבחינתך זו התקפלות או הצעה סבירה?
"מכיוון שיצאו הכחשות, אני לא רוצה להתייחס לפרטים. צריכים למצוא את האיזונים. ניהלתי משא ומתן באו"ם בנושאים משמעותיים. פשרה אמיתית זה שאף צד לא מרוצה מהמהלך הסופי. אם נגיע לפשרה, אתה תשמע אנשים לא מרוצים מהימין ומהשמאל. כשאנחנו רואים היום קולות באופוזיציה, גם ליברמן ולפיד, שישר אומרים 'לא, אנחנו לא מוכנים לזה, אנחנו רוצים להגיע להכרעה בבג"ץ, רוצים להגיע לעימות', זה דבר שלא מוסיף. אני רוצה לשמוע את הקולות המתונים יותר שמייצגים את הרוב במדינת ישראל, שרוצה רפורמה אבל בהסכמה רחבה".

באופוזיציה חוששים שזה ספין, רגע לפני הדיון בבג"ץ, כדי למשוך את הזמן.
"בג"ץ לא נעלם ולא סוגר את דלתותיו ואומר: זהו, אני כבר לא דן בשום נושא. אם אפשר יהיה להגיע להבנה, נעשה זאת. אם לא, הנושא יגיע להכרעה בבג"ץ. אם בג"ץ יחליט לפסול חוק יסוד, זו לא תהיה המילה האחרונה. אנחנו נגיב, חוקק, לא ניעלם גם. לא בג"ץ נעלם, לא הקואליציה נעלמת, לכן הידברות זה הדבר הנכון".

יש שטוענים שלנתניהו זה טוב שיסרבו להצעת הפשרה, כדי שיטען שבגלל שבג"ץ התערב - נדפקה הפשרה.
"אני לא חושב. אני אומר את זה בעדינות, אין בצד שלנו כזה תחכום שאנחנו מתכננים שבג"ץ יפסול את החוק ונעביר חוק נגד בג"ץ, ויגידו ככה או יגידו אחרת. עם כל הכבוד, אל תיתנו לנו כל כך הרבה קרדיט".