הבוקר (רביעי) ידון בית המשפט השלום ברמלה בבקשת השחרור המוקדם של צבי גור, שחטף ורצח את אורון ירדן בן השמונה בתחילת שנות השמונים. על גור נקצב עונש מאסר של 46 שנים, וכעת ועדת השחרורים תדון האם לקצרו בשש שנים.

בימים האחרונים נשמעים קולות רבים נגד השחרור המוקדם של גור, אחד מהם הוא של תת גונדר בדימוס רמי עובדיה, שפיקד על כלא מעשיהו 11 שנים ומכיר את גור היטב. עובדיה קרא הבוקר שלא לקצר את עונשו של גור והזהיר מפני המסוכנות שלו: "הוא איש מסוכן, בהחלט. אני מקווה מאוד שועדת השחרורים תשקול טוב טוב אם לשחרר אותו. החרטה שלו היא חרטא", אמר עובדיה ב"חדשות הבוקר".

עובדיה סיפר שגם אחרי שמונה שנים בהן פיקד על הכלא שבו ישב גור, לא הצליח להבין את מניעיו: "הכרתי אותו גם בתקופה של החקירה, היות ושובצתי בצוות החקירה שחקר את הפרשה, ולאחר מכן קלטתי אותו לשירות בתי הסוהר. בשהות שלו במאסר ניסיתי כל הזמן להיכנס לראש שלו. אלוהים ישמור, מה עלה לך בראש, לחטוף ילד? הלוא זאת עבירה ייחודית, לא היה אף פעם דבר כזה במדינת ישראל. זה זיעזע את כל המדינה. מה חשבת באותו הזמן?".

ומה הוא ענה לך?
"הוא סיפר סיפור כל הזמן. 'סחטו אותי'. אני לא רוצה לפגוע במשפחה, אבל הוא אפילו נתן כל מיני רמזים על רומן שהוא ניהל. הוא כל הזמן שיקר, הוא אדם מניפולטיבי. הוא עבד על שירות בתי הסוהר חמש שנים לאחר שנכנס לכלא. נתנו לו לעבוד, לצבוע את החומות של כלא רמלה, והוא ברח מהכלא. הוא העמיד את כל המדינה על הרגליים".

אתה טוען שאסור לשחרר אותו מהכלא בשום אופן.
"אני לא מאמין לאיש הזה, הוא שקרן. אני תיעבתי אותו, תיעבתי את האיש הזה. הוא היה עובד אצלנו בורדינון, הוא היה צייר והיו עולים אליו לרגל. הוא קנה את כולם, הוא משקר את כולם, הוא מניפולטור".

איך הוא התנהג לצוות ששירת בכלא?
"הייתה לי מפקדת אגף, רב כלאי בדימוס סימה טסרה, אישה נפלאה ומדהימה. כשהיא הייתה מטפלת בו הייתי מקיים איתה שיחות והיא הייתה בוכה לי, 'רמי, יש לי ילד בגיל של אורון ירדן, איך אני יכולה להסתכל על האדם הזה?'".

הסיפור הזה בוער בך, גם 39 שנים אחרי.
"ראש הצח"ם צירף אותי ללכת ולהוציא את הגופה. הלכנו לשם, אני הייתי עוד בחור צעיר והיו שם אנשים ותיקים. כשהוציאו את הגופה מיררנו בבכי. יסלח לי אלוהים, זה דבר אישי, אבל האמן לי, 39 שנים, ראיתי הכל, עברתי הכל, אבל לפני שאני הולך לישון אני רואה את אורון ירדן מול העיניים שלי. הוא לא יוצא לי מהראש".