יאיר גולן, סגן הרמטכ"ל לשעבר שמדורג במקום השלישי ברשימת המחנה הדמוקרטי בהובלת ניצן הורוביץ, אהוד ברק וסתיו שפיר, טען הבוקר שהסיכויים לאיחוד עם מפלגת העבודה בראשות עמיר פרץ נמוכים. "לא יהיו להערכתי איחודים נוספים, הסיכוי נמוך לדעתי. הייתי שמח אם החיבור היה גדול יותר, אבל נרוץ במחנה כפי שהוא היום".

גולן התייחס לסקר המנדטים שפורסם אמש (שלישי) במהדורה המרכזית של חדשות 12 שלפיו המחנה הדמוקרטי זוכה לשבעה מנדטים בלבד. "סקר מצויין. טוב מאוד שהסקרים ככה כי לא נוכל להירדם, אי אפשר להיכנס לשאננות. צריך להילחם על המחנה, אני משוכנע שנתרומם ונשתפר בהמשך. אנחנו נביא מנדטים מתוך הגוש, נדחק את כחול לבן ימינה".

דיברת עם עמיר פרץ? הוא עומד בפני הכרעה חשובה.
"שוחחתי איתו. אני חושב שהעבודה הייתה צריכה להיות בתוך המחנה הדמוקרטי, זה כמו האיחוד בין מפ"ם, מפא"י ואחדות העבודה, אין הרבה הבדל. מבחינה רעיונית, היינו יכולים לשבת ביחד, לחזק עוד יותר את המחנה ולהביא לחילופי השלטון. חוץ מפערים של אגו אין פה כלום. אין פערים אידאולוגיים, אין פערים תפיסתיים, אין פערים בכלל, זה רק שאלות פרסונליות. המחנה היה צריך להיות גדול יותר ומאוחד יותר".

הבוחרים מוטרדים מסיפור ג'פרי אפשטיין וכספי המחקר שקיבל אהוד ברק, הוא לא נותן תשובות.
"בואו נשים את הדברים בפרופורציות, יש לנו ראש ממשלה שנחשד בפלילים, אהוד ברק לא נאשם בפלילים. אתם נטפלים כל הזמן למקורות הכסף שלו, הוא קיבל כסף כחוק ודיווח כחוק על עבודה שהוא עשה, הוא חשף את מה שהוא חשב שהוא יכול לחשוף כאיש פרטי. בנושא של אפשטיין, לנסות לחבר אליו כל הזמן את המעשים האפלים של האיש הזה, שהוא לא קשור אליהם ולא עסק בהם. אלפי אנשים היו בקשרים עם אפשטיין, הם לא נאשמים בשום דבר, אז כל פעם לחזור ולמחזר את זה? זה בלתי הגיוני".

"גם משה פייגלין חשב שהוא לשון המאזניים ובסוף לא עבר את אחוז החסימה"

אבי דיכטר, חבר הכנסת מהליכוד, התייחס גם הוא ב"חדשות הבוקר" לסקר המנדטים מהמהדורה המרכזית: "אני לא מוטרד מהסקרים האלה, הם נותנים לך מגמות. אנחנו עדיין חודש וחצי לפני הבחירות, זה פרק זמן ארוך מאוד. בבחירות האחרונות דיברו על הליכוד עם 30 מנדטים ואפילו פחות, זה נגמר ב-35 מנדטים. הציבור מבין שבישורת האחרונה אין ברירה אלא להתמקד במפלגות הגדולות".

אביגדור ליברמן סוחף אחריו 9-10 מנדטים. הוא לשון המאזניים.
"בסקרים של הבחירות הקודמות משה פייגלין היה לשון המאזניים ובסוף לא עבר את אחוז החסימה. ליברמן כבר מעכשיו מתכנן ובונה את עצמו כלשון המאזניים, זה רחוק מאוד, זה לא נכון לעשות. צריך לראות לאן אביגדור ליברמן באמת לוקח אותנו, הוכח שאצלו, בניגוד לאמירה המפורסמת שלו, מילה זו לא מילה. אנחנו כולנו בבחירות בגלל ליברמן והמחיר על זה לא יכול להיות שלא יבוא לידי ביטוי בבחירות".

ליברמן אומר, המפלגה הראשונה שתגיד ממשלת אחדות, אני איתה.
"לפעמים אני מחפש מורה נבוכים לאביגדור ליברמן. הוא גם ימין וגם ממשלת אחדות? ממשלת אחדות זה לא ימין. הליכוד רוצה ממשלת ימין, ממשלת אחדות זה דבר אחר. ליברמן צריך להחליט איפה הוא נמצא. ממשלת אחדות זו פשרה, אני נגד פשרות. צריך ליכוד גדול כדי להוביל מחנה ימין עם דירקטיבה פוליטית, מדינית וכלכלית של ימין".

אתם מצטערים שלא נתתם לאיילת שקד מקום ברשימת הליכוד? עכשיו היא לוקחת לכם מנדטים.
"אני מכיר את איילת שקד היטב, עבדנו לא מעט על חוק יסוד הלאום. היו לנו לא מעט פגישות ביחד. יחד עם זאת, צריך לזכור שאיילת שקד ונפתלי בנט לא עברו את אחוז החסימה ולכן בליכוד אי אפשר היה לתת לה את המקום שהיא ביקשה. לכן היא לא בליכוד. המיקום שהיא רצתה להיות בו לא היה ריאלי במחנה הליכוד אחרי שקלטנו לתוכנו את כולנו של כחלון. הליכוד היא לא איזה מפלגת שבץ נא, אלא מפלגה עם פריימריז שבהם בוחרים את ראש הליכוד ואת הרשימה".