חמישה חודשים לאחר התאונה הקטלנית בה נהרג אילון שלו אמסלם בן ה-13 מפגיעת רכב של נהג שיכור בשם אלי בר זכאי, הגישו בני משפחתו עתירה לבית המשפט. משפחת אמסלם דורשת לכלול בהרשעותיו של הנהג גם עבירה של הפקרה, לאחר שלטענתם לא ניסה לסייע כלל לבנם וחברו ששכבו בזירה לאחר שפגע בהם.

מאז התאונה הקטלנית הקפיד אביו של אילון, קובי אמסלם, שלא להתראיין לתקשורת, אך הבוקר (ראשון) הוא הגיע לאולפן "חדשות הבוקר", כדי לדבר עם ניב רסקין על מאבק המשפחה. "יכול להיות שאם הנהג היה מגיש עזרה מצבו של אילון היה אחרת", הסביר האב מה עומד מאחורי העתירה. "בפרקליטות אמרו בהתחלה שאין עבירה כזו. להישאר ולא להגיש עזרה זה בדיוק כמו לברוח מהזירה ולהפקיר. אני אפילו חושב שזה חמור יותר, הנהג הפוגע ראה ילדים שותתי דם ולא עזר. אם זו לא הפקרה אני לא יודע מה היא הפקרה. לא לאכוף את העבירה הזאת זה מסר בעייתי".

"העתירה לא תחזיר לי את הבן אבל היא יכולה להציל חיים, כל מי שנוסע ברכב צריך לדעת את זה", הוסיף האב בכאב. "הגשנו עתירה אחרי שלא הצלחנו לשכנע את הפרקליטות לעצור ולהכניס למשפט גם את עבירת ההפקרה. לא חשפו אותנו לשום חומר חקירה, נאלצנו ללמוד הכל מהתקשורת. בגלל שאנחנו לא חשופים לשום חומר, הדרך היחידה שלי היא לבוא לכל הדיונים ולשמוע בדיוק מה קרה שם", הסביר קובי אמסלם את התייצבותו בדיונים מול הנהג הפוגע. "אם הייתי מקבל את החומר, כל הסיטואציה הייתה נחסכת ולא הייתי צריך לראות את האיש הזה".

לדבריו, אין לו כל ציפיות מהנהג הפוגע, אלא רק ממערכות אכיפת החוק. "זה יכול להיות הבן של כל אחד מאיתנו, לקרות לכל משפחה. חינכנו את אילון להמתין לאור הירוק וזה לא עזר, אז משהו פה לא עובד. אי אפשר לתאר במילים את מה שעובר עלינו. יש לנו שתי בנות וקשה מאוד לתפקד כל יום מחדש".

"חדשות הבוקר" עם ניב רסקין. א'-ה', 6:15-9:00 בקשת, ערוץ 12