תקיפה אכזרית ובלתי נתפסת בכפר סבא: שושנה הרשקו בת ה-70 אספה במשך תקופה ארוכה שקל לשקל לצורך שיפוץ המטבח בביתה עליו חלמה במשך זמן רב. ביום שישי בצהריים דפק אדם על דלת ביתה, תקף אותה באלימות קשה ושדד את הכסף שחסכה, כשהוא יודע בדיוק היכן היא החביאה אותו.

"בעלי ואני גרים בתמ"א ורצינו לעשות מטבח חדש. חסכנו כל גרוש וגרוש והגענו לסכום, 12,000 שקלים. ביום שישי בבוקר בעלי הלך לבשל ואני נשארתי לבד בבית", שיחזרה הרשקו ב"חדשות הבוקר", "בסביבות השעה 15:00 דפקו בדלת. הסתכלתי בעינית וראיתי בן אדם מוזר ומפחיד. נכנס לי פתאום פחד, לא יכולה להסביר למה. התיישבתי בסלון ולא פתחתי. חשבתי להתקשר למשטרה או לבת שלי לאה ולבקש שיבואו כי אני מפחדת, אבל אחר כך אמרתי, לא נראה לי הגיוני שאטריד את המשטרה או את בתי".

"אחרי 20-25 דקות שוב דפקו בדלת. לא ראיתי אף אחד ואמרתי, יופי, בעלי חזר, ברוך השם", המשיכה הרשקו, "לא חשבתי פעמיים, פתחתי את הדלת ופתאום קפץ עליי בחור וחנק אותי מאחורה, כמו בסרט רצח. הוא נתן לי מכות, סגר את הדלת וזרק אותי על הרצפה. הוא אמר, 'אל תצעקי, אני אהרוג אותך'. ראיתי שאף אחד לא יציל אותי. לא צעקתי, התחלתי להתפלל ואמרתי, אלוהים, בזכות התהילים שקראתי תציל אותי, בבקשה ממך, שהילדים שלי לא יישארו יתומים".

ניסית לדבר איתו, לבקש ממנו שיפסיק?
"לא, כי הוא חנק אותי חזק ונתן לי בוקסים על הפנים, בראש ובכל הגוף. הוא משך אותי לחדר השינה, זרק אותי על הרצפה, דרך עליי ונתן לי מכות. עשיתי את עצמי מתה, כמו שראיתי בסרטים של רצח, כדי שיחשוב שאני מתה וגמרנו. הוא הלך לארון הבגדים, ידע בדיוק איפה הכסף, הוא לא שאל אותי. הוא פתח את דלת הארון, לא נגע בתכשיטים שהיו שם אלא הוציא את שקית הכסף. לקח אותה, נתן לי עוד מכה ואמר שאם אתלונן במשטרה הוא ירצח אותי".

קשה להבין איך אפשר לעשות דבר כזה לבן אדם מבוגר, זה רוע אנושי בלתי נתפס.
"אני מוכנה לדבר בכל מקום בשביל להעביר מסר כדי שלא ייקרה שוב דבר כזה לאנשים מבוגרים. כואב הלב, צריך לדאוג למבוגרים. אני רואה מקרים כאלה בחדשות כל הזמן ולא האמנתי שזה יגיע גם אליי".

במשטרה אומרים שעצרו אדם שחשוד בתקיפה שלך. את הכסף מצאו?
"לא, כסף אין. אני רק מקווה שהוא לא יחזור ויהרוג אותנו. לבעלי ולי יש טראומה, אנחנו פוחדים לחזור הביתה. אנחנו גרים באתר בנייה ועוברים שלוש שנים של גיהינום".

מאז שידור הראיון ב"חדשות הבוקר" עשרות אלפי שקלים נתרמו עבור שושנה. בין היתר, רשת "קלאב הוטל" תתרום 6,000 שקלים עבור המטבח החדש, מוזיקאי מוכר שביקש להישאר בעילום שם יתרום 1,500 שקלים ותורם אלמוני נוסף מבקש לתרום לשושנה 12,000 שקלים. "אני רוצה להודות לאנשים המדהימים שיש לנו בארץ שדואגים לי ושולחים הודעות, זה מחמם לי את הלב ונותן לי כוח להמשיך ולהילחם", אמרה שושנה בתגובה, "שר הפנים התקשר אליי על הבוקר ודיבר איתי, זה לא מובן מאליו".