לאור הירידה במספר חולי הקורונה בישראל וההחלטה על הקלות משמעותיות בסגר, ביום חמישי הקרוב ייפתחו הקניונים והשווקים אחרי שבועות ארוכים של השבתה. הקניונים יפעלו תחת הגבלות של אדם אחד בכל 20 מ"ר, שמירת מרחק בתורים, סימון מקומות המתנה, הגבלת מעלית לשני אנשים בלבד ושמירה מוגברת על היגיינה וחיטוי.

משה רוזנבלום, מנכ"ל קניוני עופר, הביע אופטימיות רבה באשר לכמות האנשים שיפקדו את הקניונים עם פתיחתם: "יש אווירת קניות, עם ישראל יחזור לקניונים. ראינו אותם בפתוחים ונראה אותם גם בסגורים", העריך רוזנבלום, "הקניון הסגור הוא מקום בטוח ונקפיד על כל הכללים של משרד הבריאות. התחלנו להיערך אתמול אחרי ישיבת הממשלה בהכנות לפתיחת הקניון, כולל אלכוג'לים וכל השילוטים שאנחנו נדרשים להם".

"אם אני משווה את סוף השבוע הקרוב לחודשים רגילים לפני הקורונה, אני צופה שיגיעו 80%", המשיך רוזנבלום, "אנשים מחזיקים עדיין את תלושי השי לחג שהם רוצים לממש, הם היו הרבה זמן בבית וכל אחד רוצה לצאת ולהסתובב. אחרי הבום של הפתיחה אני צופה שהכמות תרד קצת. מאחורי עומדים 300 אלף עובדים שנמצאים בחל"ת, אלה השומרים, המנקים ומשרדי הפרסום, וברגע שהממשלה נתנה את האות אתמול בערב כולם יחזרו לעבודה ויתחילו להכין את החנויות. לסגור לקח ארבע דקות, אבל ייקח קצת זמן לחנות גדולה להתכונן לפתיחה".

לקונים תהיה סבלנות להמתין בתור בכניסה לקניון ולחנויות? יש הגבלה של מבקר אחד ל-20 מטרים.
"אני מצפה שככל שנתקדם הממשלה תקל בכמות של האחד ל-20. אתמול בישיבת הממשלה התקשרו אלי ונשאלתי על הנושא, הם ירדו לאופציה של אחד ל-15 בתוך החנויות וזה כבר מקל. אני מסכים שזה לא קל להתחיל עם אחד ל-20, אבל נהיה אופטימיים שאנחנו הולכים לכיוון הנכון ושבתוך שבוע-שבועיים יורידו את זה למספר יותר נמוך".

במקביל לפתיחת השווקים, ערן יעקב, מנהל רשות המיסים, הודיע על הפעימה השנייה לעצמאיים שתצא לדרך לדבריו בהמשך היום: "בפעימה הראשונה 200 אלף איש קיבלו את המענק הראשון לתוך חשבון הבנק שלהם, בצורה פשוטה מאוד. מי שעמד בתנאים והייתה לו ירידה של 25% בהשוואה לשנה קודמת, הבין שהוא זכאי. אנחנו עדיין עובדים על הפעימה השנייה ולקראת אחר הצהריים-ערב אני מקווה שזה יקרה כפי שהבטחנו".

ראש הממשלה דיבר אמש במסיבת העיתונאים על הקשיים שהיו בהעברת הכספים לעצמאיים. אתה מודה בכשל הזה?
"כרשות המיסים אנחנו אמונים להנגיש את המענק הזה, זאת אחריותנו. בזמן מאוד קצר 200 אלף איש קיבלו את הכסף לחשבונם בתהליך בירוקרטי מועט ולא מורכב למרות שמדובר במסה גדולה של עצמאיים. לקורונה אמנם אין תרופה, אבל לעניין הסגר בוודאי יש תרופה וזאת היציאה ממנו. משרד האוצר שואף לכך שתהיה חזרה לשגרה, זאת התרופה הכי טובה לעצמאיים".