חג הפסח בפתח ומחירי בתי המלון עולים. מערכת "חדשות הבוקר" והכתבת גילה צוקרון-גולן בדקו את המחירים לפני פסח לעומת העלויות בזמן החג, והממצאים מדברם בעד עצמם. בין היתר, מלונות רשת "ישרוטל" באילת וים המלח, מקפיצים את המחיר שלהם באלפי שקלים. בשיחות עם נציגי בתי המלון שהוצגו בכתבה, מסבירים כולם כי המחיר קופץ מבלי שהנופשים מקבלים תוספת כלשהי, אלא רק בגלל שמדובר בחג הפסח. אגב, כדי למצוא בעל מלון או צימר שלא העלה מחירים, מסתבר שצריך להרחיק עד למושב אמירים בצפון, או לעיינות בר שבצפון הנגב.

בתגובה לכתבה נמסר מרשת מלונות ישרוטל: "כמו בכל שנה, בזמן החופשות והחגים ישנה עלייה בביקושים, ומכאן שבדומה לכל מקום בעולם – גם בישראל ישנה עליית מחירים שמבטאת את הביקוש. ראוי לציין שאנו מסיימים תקופה שבה מחירי החופשות בישראל היו נמוכים, והם יירדו גם לאחר הפסח, בהתאם לירידה בביקושים".

תגובת רשת מלונות פתאל: "מדובר בהבדלי מחירים הקשורים לביקוש והיצע כנהוג בענף המלונאות".

תגובת רשת מלונות קלאב הוטל: המחירים בבתי המלון ברשת מלונות קלאב הוטל משקפים, בין היתר, את גודלן של הסוויטות המוצעות לאורחי המלון. בבתי מלון רבים אחרים מארחים את ההורים והילדים באותו חדר ולא בסוויטה. בנוסף, אם הייתם בוחנים את האפשרות לאירוח של זוג + 3 ילדים, ההשוואה לבתי מלון אחרים הייתה מגלה שלרובם אין כלל אפשרות לאירוח כזה בסוויטה אחת. כמו כן, המחירים בבתי הצלון ברשת מלונות קלאב הוטל משקפים גם את חוויית האירוח יוצאת הדופן, ומעבר לכך טבעי ומובן כי יש פער בין המחירים במועדי שיא דוגמת ערב חג הפסח, לבין המחירים במועדים אחרים".

תגובת רשת כינורות – צימר סיאסטה: "אנו משתדלים לתת מחירים שגם יאפשרו לנו לפעול וגם יהיו הוגנים עם קהל לקוחותינו. כמובן שאדם שמגיע אלינו בתקופת החג, ואפילו מקדים, יקבל הנחה על כך שבחר להגיע לפני".

תגובת צימר נוף כינרת: "המחיר נקבע בהתאם לביקוש וכמו שאנחנו מעלים את המחיר בתקופת החגים ועונות השיא, כך אנחנו גם יוצאים במבצעים בעונת החורף. נשמח לארח את אורחינו כמו תמיד עם חיוך, ולתת להם את התחושה המפנקת המגיעה להם".

"חדשות הבוקר" עם ניב רסקין: ראשון-חמישי ב-06:15, ערוץ 12