הנאום שנשאה מרים פרץ בטקס פרסי ישראל, במהלך יום העצמאות ה-70 למדינת ישראל, ממשיך לזכות לתהודה רבה. דבריה של כלת פרס ישראל הטרייה ששכלה את שני בניהף התקבלו כקונצנזוס מימין ומשמאל, ואף הביאו לקריאות שפרץ תרוץ לתפקיד נשיאת המדינה הבאה.

"אם המסרים שלי מאחדים אז עשיתי את שלי", התייחסה לכך פרץ בראיון ל"חדשות הבוקר" (א'). עוד הוסיפה: "אני חושבת שזו לא העת לדבר על ריצה לנשיאות, אני אדם מאמין ולכן מאמינה שהקדוש ברוך הוא יציב אותי במקומות שהם טובים גם לי וגם לעם ישראל. אני תמיד משאירה את הכל פתוח ונותנת לחיים להוביל אותי, לדעתי זה לא הזמן והמקום. אני מברכת את נשיא המדינה רובי ריבלין בבריאות והצלחה במשימה החשובה של ייצוג העם".

ניב רסקין ביקש את התייחסותה של מרים פרץ לכך שמכל ההפקה המפוצצת של יום העצמאות, הרגע הזכור מכולם הוא החיבוק הספונטני בינה לבין הסופר דוד גרוסמן. "נפגשנו בכניסה לאולם וגרוסמן העניק לי ספר במתנה", שיחזרה פרץ את המפגש בין השניים, כשגם הסופר ששכל את בנו קיבל את פרס ישראל. "אמרתי לו שבספרו 'אשה בורחת מבשורה' יש קטע על מצפור שנקרא על שם בני אוריאל בהר מירון והוא הופתע, חידשתי לו. תוך כדי שיחה עם רעייתו גילינו גם על קשר בין קרובים שלנו. רציתי לומר לגרוסמן שאני מרגישה שיש בינינו הבנה, הוא אמר לי שהדברים שנשאתי ייצגו את מקבלי הפרס נאמנה והיה חשוב לי לשמוע את זה. אנחנו כהורים שכולים שחווינו את הרע ביותר אמורים לייצג רק את הטוב. זו הדרך לתת משמעות לנפילה של ילדינו".

"חדשות הבוקר" עם ניב רסקין: ראשון עד חמישי ב-06:15 בקשת, ערוץ 12