חוק הלאום ממשיך לעורר סערה ציבורית. התחושות קשות במיוחד בעדה הדרוזית שלאורך השנים הפגינה נאמנות למדינה והציבה את השירות בצבא כערך עליון. אחד הדרוזים המוכרים ביותר לציבור הישראלי הוא עזאם עזאם, שישב בעבר בכלא המצרי באשמת ריגול לטובת ישראל ומאז שוחרר הספיק גם להשיא משואה בטקס יום העצמאות. כעת, גם הוא יוצא במתקפה על ראש הממשלה בנימין נתניהו ושרי הממשלה, בהם גם בן העדה, איוב קרא.

"החוק מפלה לרעה את העדה", אמר עזאם עזאם בראיון ל"חדשות הבוקר" מביתו בכפר מר'אר. "אף פעם לא חתרנו לשלוט במדינה אבל לא נסכים להיות אזרחים סוג ב'. מה אגיד לבן הקצין שלי, שאנחנו טובים רק בשביל להילחם? פשוט נטשו את העדה הדרוזית שנלחמה בכל המלחמות".

על התחושות הקשות כלפי הממשלה והעומד בראשה הוסיף עזאם: "אני כועס על איוב קרא, במקומו לא הייתי מצביע בעד החוק. ראש הממשלה נתניהו היה בהרבה לוויות של חללים דרוזים והוא בטוח מבין שזו טעות. אין לנו מדינה אחרת אבל לא נסכים שינטשו אותנו, צריך לכלול את הדרוזים בחוק הלאום". במוצאי השבת הקרובה מתכוונים בני העדה להפגין בכיכר רבין בתל אביב, כשנתניהו כבר ניסה להרגיע והודיע שיפגש עם מנהיגי העדה בניסיון למצוא פיתרון למשבר.

"חדשות הבוקר": ראשון עד חמישי ב-06:15 בקשת, ערוץ 12